Temples, Movies and Shopping! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisa - WaarBenJij.nu Temples, Movies and Shopping! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisa - WaarBenJij.nu

Temples, Movies and Shopping!

Door: lisainaustralia

Blijf op de hoogte en volg Lisa

08 Juni 2011 | Thailand, Bangkok

Hoi!

Zo vreemd, zo veel blog posts in de laatste dagen maar dat krijg je met gratis internet in het hostel :) Tel daarbij op dat de afgelopen dagen voornamelijk heel erg warm en benauwd zijn wat dus resulteert in lui gedrag van mij en Christina, Fins meisje dat ik hier tegenkwam op de eerste dag en die toevallig net als ik naar huis gaat, alleen een dagje later.

Zeker omdat ik net al mijn tijd in Nieuw Zeeland had gezeten (lees heerlijk rustig) moest ik toch wel even wennen aan de verkeerschaos hier en met name de herrie die het maakt. Na een koppijn en pijnstiller later op de eerste dag merk je er nu echt helemaal niks van.

Omdat het de laatste stop is, zo enorm benauwd en plakweer is denk ik dat de motivatie om de stad enorm te ontdekken ook een beetje weg was. Christina had hetzelfde probleem en we hebben de eerste 2 dagen voornamelijk gespendeerd in een paar malls (met airco die dan weer net te koud is) en 2x naar de film. The Hangover 2 moest natuurlijk in Bangkok zelf gekeken worden en de dag daarna was het tijd om Kong fu Panda 2 te staan (erg lachten weer =D) Hier hebben ze alleen zoiets vreemd. Midden in de voorfilmpjes (of voordat de echt efilm begint) Begint er een tekstje van ' Please stand up to pay your respect to the majesty the King' Je wordt dus geacht op te staan, te luisteren naar een vrouwtje dat het Thais e volkslied net even iets te hard zingt en kijkt naar een filmpje van de koning. Daarna mag je weer zitten en begint de film. Zo raar o.o

Maandag hadden we afgesproken met Owen, een local die Christina had leren kennen van haar jaar in Amerika. Helemaal leuk en zeker want we hadden iemand nodig die ons een schop onder de kont gaf om eens wat te gaan doen. We zijn met het openbaar vervoer naar de pier gegaan en daar op de boot gestapt naar het oude centrum. Tempels van de buitenkant gezien en verder heerlijk geslenterd. Ook hebben we zijn universiteit gezien en hebben we het beste Thaise eten gehad ooit. (zijn vader stond erop dat ie ons uit eten nam). Een klein restaurantje dat half vol was toen wij aankwamen, vol was toen we bestelde en tegen de tijd we ons eten kregen was er een rij van 15 man buitten, allemaal locals. Dan weet je wel dat je goed zit! Geweldig eten (we lieten ons verrassen en vertelde hem dat voor mij geen seafood en voor Christina niet te spicy) en was echt goed! We hebben al besloten dat we daar voor mijn laatste dinner ook heengaan vanavond :P

Gisteren ben ik in me eentje de stad weer ingegaan (wij zitten ten zuiden van het nieuwe centrum, heerlijk in een thaise buurt dat niet overspoelt wordt door enorm veel westerse mensen zoals de toeristen straat Khoa San Road, we waren daar langsgelopen en zo blij dat we niet daar zaten, verschrikkelijk. Alleen maar Westers en Macdonalds overal en duurder straateten etc.

Maargoed, ik was weer via de boot (eigenlijk een bus op het water) naar het oude centrum gegaan, bangkok heeft een oud centrum (temples enzo) en nieuwe (veel shopping) en alleen het nieuwe heeft public transport dus de boot is ideaal! Daar naar het Grand Palace geweest, de tempel of Dawn (erg leuk want je kon er een beetje opklimmen!) en de Wat Po, die bekend staat om de 46 meter lange Buddha, erg indrukwekkend. Zo ben ik gezegend door via een lotusbloem water op me hoofd te krijgen dat gezegend is door een monk en heb ik muntjes in de 104 potten in Wat Po gedoneerd. Wat Po vond ik erg gaaf, er was ook een school waar kinderen gewoon les kregen terwijl wij daar als toeristen rond huppelde, ook met kleine ruimtes waar buddhisten aan het bidden waren, erg speciaal. En voor het eerst geluidloze omgeving. Zo heerlijk stil :)

Terug in het hostel rondgehangen (ze hebben hier een heerlijke bank en een dakterras dat erg relaxt is, iedere avond hangen we hier gewoon rond, biertje erbij en babbelen.) Het Thaise restaurantje naast het hostel maar bezocht (2e keer) om 10 uur want we waren niet echt honger eerder. Weer superlekker eten voor 2 euro ofzo. Bangkok is voor Asian begrippen redelijk prijzig maar voor mij als aangekomen vanuit NZ/AUS is alles spotgoedkoop.

Vandaag is het laatste dagje, vanavond om een uurtje of 11 ga ik me richting het vliegveld begeven (de trainen rijden niet meer na 12 uur (A)) en hopelijk om 02:30 me vliegtuig te boarden. En dan zo'n 10 uurtjes later iedereen weer te zien =D Vandaag wss lunchen met Owen en Christina en nog wat shops bekijken (heb helaas geen hele nieuwe gardrobe gekocht, wordt helemaal gek van thaise mensen die meteen achter je staan te creepen als je ook maar in hun winkeltje kijkt) Maar toch wel wat nieuwe dingetjes en hopelijk nog wat meer vandaag! Voorlopig is dit de laatste, sowieso nog eentje van thuis en ik weet nog niet of ik in Australie weer gaan bloggen. We zien wel!

Voor nu, alvast bedankt iedereen van het volgen, de reacties waren altijd erg leuk en lachen en het doet me goed dat jullie aan me denken =D

Tot in NL! (kan nu niet meer zeggen koude kikkerland xD)
xx

  • 08 Juni 2011 - 05:51

    Mama:

    Ik ga je blog wel missen maar ben blij dat je bijna thuis bent, ook al is het maar voor eventjes. Goede vlucht. xxx

  • 08 Juni 2011 - 10:27

    Emma:

    Nou het is vandaag anders verdomde koud hoor! :-( Ennuh, ik zie jou zaterdag lekkur om 6.15 op Naarden-Bussum??? TOT DAN!! XX

  • 08 Juni 2011 - 10:28

    Emma:

    trouwens:
    Mijn reisstatus:
    Ik ben terug over 1 dagen

    YAY!

  • 08 Juni 2011 - 10:36

    Janny De Heij:

    Welkom terug in NL. Dat was even flink lezen, want ik was een beetje achter geraakt. Ga je nu ook een blog bijhouden van je "verblijf" in NL? (hahaha). Groetjes en we zien elkaar vast snel.

  • 09 Juni 2011 - 15:22

    Mama:

    En nu is ze weer even thuis om straks weer uit te vliegen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 15 Aug. 2010
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 24393

Voorgaande reizen:

02 November 2013 - 28 Januari 2014

Internship in Manila

28 September 2010 - 09 Juni 2011

Australië!

Landen bezocht: