Adventure part II - Reisverslag uit Glen Helen, Australië van Lisa - WaarBenJij.nu Adventure part II - Reisverslag uit Glen Helen, Australië van Lisa - WaarBenJij.nu

Adventure part II

Door: lisainaustralia

Blijf op de hoogte en volg Lisa

25 Juni 2011 | Australië, Glen Helen

Toch wel vreemd. Geen eindverslag vanuit Nederland maar gewoon weer eentje van Down Under!

Mijn laatste dag in Bangkok was op zich niet erg bijzonder, heerlijk Japans geluncht met Owen en Christina maar voornamelijk 's avonds wachten tot ik naar het vliegveld kon, ik vloog namelijk op de geweldige tijd van 02:30 o.o Ik voelde me wel vreemd, overal om me heen nederlandse backpackers die ook teruggaan (he, 95 % van alle NL'se backpackers in OZ gaan met dezelfde organisatie/vliegmaatschappij)En daarbij heel veel 50+ers die net even met vrienden (lees allemaal koppels die met andere koppels 3 weken in een resort naar Thailand gaan) Daar werd ik in ieder geval niet echt heel erg gelukkig van, had niet echt behoefte om met mensen te praten, als je weet dat je naar huis gaat wil je dan ook gewoon dat je daar bent ipv wachten (+ vertraging, yeah)

Maar goed, zo'n 12 uur later sta je op schiphol te realiseren dat je met nog zo'n 499 anderen in het vliegtuig zat en moet je 30 minuten wachten terwijl je weet dat je familie en vrienden 50 meter aan de andere kant van een muur staan.

Bij deze nogmaals een bedankje aan iedereen die me kwam ophalen & deelgenomen had aan mijn surpriseparty, ik had niks door en echt een onwijse leuke maar vermoeiende dag =D

En eigenlijk 10 dagen later stonden we daar dan alweer, uitzwaaicorps van alleen mam en pap deze keer. Na nog bijna het verkeerde vliegtuig in te stappen toch in Londen aangekomen. Op naar Dubai! Emirates heeft toch echt wel heerlijk eten aan boord, ik normaal miss een dingetje eet at nu met plezier alles op ^^ Dubai Airport is vreemd, eerste luchthaven waar ik merkte dat het geloof van het land zo duidelijk is. ' Prayer Room' deze kant op. Maar in Dubai begon alle pret. We zaten op het tijd in het vliegtuig en toen begon alle ellende. ' We zijn te zwaar om op te stijgen met de veranderende weersomstandigheden (het werd bijna middag dus warm) We moeten dus gewicht dumpen. Ik maar even verzekerd dat ze me tas er niet uit gingen gooien want die ha dik in melbourne wel nodig! Nee nee, gewoon extra gewicht eruit. Daarna stonden we nog zo'n 2 uur aan de grond omdat we toestemming van Melbourne nodig hadden om te vliegen, aangezien alle Australische luchthavens eigenlijk gesloten waren vanwege de vulkaan in zuid amerika. Eindelijk toestemming maar ik begon hem goed te knijpen aangezien ik toch echt een transfervlucht had die 3 uur later zou vertrokken dan mijn aankomst. En we hadden nu al 3 uur vertraging. De stewards hadden het er gelukkig over dat er alleen maar vluchten mochten landen in Melbourne en er vanaf daar toch geen vertrokken. Schrale troost maar de zenuwen waren er wel (de vlucht die ik moest halen vliegt maar eens in de 2 dagen). Maar eind goed algoed, na heel wat gestress na de landing bleek dat er nog geen enkele vlucht Melbourne had verlaten en mijn vlucht had 3 uur vertraging en was de eerste van de maatschappij die vertrok (wat mazzel was om 11 uur terwijl de rest tot 4/5 uur 's middags was vertraagd)

Dus eindelijk om half 2 lokale NT tijd mocht dan eindelijk mijn oudcollega weer zien (die door mijn vertragingen 3 x een parkeerkaartje voor het vliegveld moest kopen xD)

Nog even 2 andere collega's van mij gezien die net gestopt waren maar nog voor 2 weken in Alice Springs waren dus die gaan we volgende week nog even opzoeken (het plan was om te lunchen maar dat ging niet door met mijn vertraging)

En eenmaal terug bij het resort ook weer iedereen gezien, echt helemaal leuk! Verder had ik eerst een dagje vrij om bij tek omen van me hele trip (wat erg fijn was) En heb ik nu al weer 2 dagen gewerkt. Inwerkdagje van 9 tot 5 en vandaag gewoon om 6 uur openen tot half 4.

En volgende week staat er al weer genoeg op de planning; 2 verjaardagen, Teritory Day (ofterwilj de enige dag (en geldt alleen voor the Northern Teritory) dat Australiers vuurwerk mogen kopen/afsteken) Het is hier dus een hele happening en ik en de engelse Tom hier snappen maar niks van de hele heisa er om heen. Maar alle anderen zijn door het dolle heen en kunnen niet wachten. We zullen het wel zien, 1 juli.

+ me Kings Canyon/Uluru/Darwin trip die wss over en week of 3 gaat gebeuren =D

Geniet van de zomer, hoop dat het beter weer ondertussen is dan toen ik thuis was. En tot in augustus!

ps. Kim, ik steek wel een vuurpijl voor je diploma af hier :)

  • 25 Juni 2011 - 14:47

    Kim:

    Hahahaha die ps. Leuk, hahaha ik moest heel hard lachen! Dankjewel. Had je inmiddels ook bericht gestuurd via fb;) xxx

  • 25 Juni 2011 - 16:20

    Mam:

    En zo ben je thuis en zo ben je ook weer vertrokken, xxx

  • 25 Juni 2011 - 16:38

    Pap:

    doe je voorzichtig met vuurwerk ! :D

  • 26 Juni 2011 - 11:33

    Jitske:

    heyy!
    haha begrijp ik nou goed dat je gewoon weer bent terug gegaan voor de zomer?? en dat je in augustus weer thuis bent? maar waarom ben je dan niet gewoon in 1 x tot augustus gebleven?? Als je maar plezier hebt :D
    xxx!

  • 29 Juni 2011 - 07:45

    Sabrina:

    Enjoy !:)

  • 01 Juli 2011 - 06:56

    Ron En Erna :

    he Lisa, wij waren afgelopen maand op vakantie en hebben jou thuiskomst niet bewust meegkregen. wisten natuurlijk wel dat je voor Pinkpop in Nederland zou zijn!
    Heel veel plezier de komende weken!
    groetjes uit Huizen

  • 12 Augustus 2011 - 07:19

    Mam:

    Bijna is er een einde gekomen aan je werkvakantie, Succes met je laatste daagjes . Goede vlucht en tot vlg week. Even thuis, dan AID Wageningen, daarna bijkomen voordat colleges beginnen, AAHHH echte leven gaat beginnen.
    XXX

  • 12 Augustus 2011 - 13:50

    Pap:

    keek toevallig op het weer , vriest het bij jou s'nachts ???
    Overdag 4 graden ???

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 15 Aug. 2010
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 24418

Voorgaande reizen:

02 November 2013 - 28 Januari 2014

Internship in Manila

28 September 2010 - 09 Juni 2011

Australië!

Landen bezocht: