alles komt hier op je af xD - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa - WaarBenJij.nu alles komt hier op je af xD - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa - WaarBenJij.nu

alles komt hier op je af xD

Door: lisainaustralia

Blijf op de hoogte en volg Lisa

04 Oktober 2010 | Australië, Sydney

Hee iedereen!

Laatste verslag is 3 dagen geleden maar er lijkt alsof er weer superveel gebeurd is xD Het is hier vandaag Labour Day (een dag waarop iedereen gewoon lekker vrij is =P) dus heb ik net lekker geluncht met me oom (Will). In ieder geval een fijne dierendag! Knuffel Rocky nog maar een keertje extra voor me =)

Maar, laat ik bij het begin beginnen ^^ Zaterdag was supergaaf, onze eerste nature experience van OZ, the Blue Mountains. Het was nogal bewolkt maar dat was alleen maar beter zodat we de blauwe nevel die boven de bomen hangt (vandaar de naam, haha xD) beter konden zien. Eerst even de tourist uitgehangen en onszelf tussen alle chinezen en taiwanese gepropt om een foto van d'e (ze kennen hier geen streepje op de e o.o) Three Sisters te maken =D Verder nog een groepsfoto gemaakt dus dat is helemaal leuk.

Vervolgens begonnen we aan onze afdaling in de mountains. SintPieter of de NotreDame/Eifeltoren is erniks bij, wij gingen 1000 treden omlaag (en nee, ik heb ze niet geteld =P En ja er waren diehards die naar boven aan het klimmen waren, sommige including backpack O.O") Supergave uitzichten en de bomen waar echt reusachtig. Gelukkig begon het pas te miezeren toen we helemaal beneden stonden, anders was je zeker weten van de trap afgedonderd. Verder nog zo'n anderhalf uur tussen de bomen en de rotsen door gewandeld, onze eerste papegaai gezien (geen kaketoe want die zitten ook gewoon in de stad maar een echte rode met blauwe kop en zwarte staat, yay ^^), een potje met vet gezongen en in de steilste kabelbaan weer omhoog gegaan (dat was echt heel erg eng, was blij dat mijn stoel niet regelrecht naar beneden keek.

Deze dag tourden we rond in een 20 persoonsbusje met een gast die Jack of Jim of geen idee heet (hij lijkt op Kipling Flin uit Australia ^^) Wat een grappige man was dat, de hele tijd grapjes maken over vanalles enzo. Na onze wandeling zijn we weer in het busje gedoken en wegen naar beneden gegaan van meer dan 25 % (pap, mam, wendy, Engeland is er niks bij) in een gammel busje waarbij de grond de halve tijd aan het trillen was, gaaf maar zenuwslopend! We waanden ons in het decor van Jurassic Park (zelf nooit gezien maar volgens de gids lijkt het erop xD) om bij een geweldig uitzichtpunt te komen waar mensen gewoon aan het bbqen waren xD

Daarna door een soort landelijk OZ gereden, waar je te paard je net voelt alsof je in LOTR speelt -kwijlt-. Onderweg nog een wilde wombat gezien, scheen best zeldzaam te zijn, en nog meer papegaaien. Om te eindigen in een soort enorm weiland waar superveel kangaroes waren (onderweg was Ivo uit mijn groep tot kangaroespotter van de dag gebombareerd omdat hij de eerste kangaroe had gezien onderweg). Maar wauw, die waren zo gaaf! We waren een stel opgewonden toeristen en er waren er ook een paar met een kleintje in hun buidel. Iemand uit mijn groep heeft daar supergave foto's van die ik nog even ga stelen van zijn facebook (A)

Uiteindelijk 2,5 uur teruggereden naar centrum van Sydney waar we even konden opfrissen voordat het tijd was voor onze eerste avond uit in OZ! We gingen naar the Gaff, een van d’e backpackers pubs. Bij een drankje kreeg je een gratis meal (een gewone simpele kleine maaltijd) maar mijn kip in rode wijnsaus was erg lekker! Daarna gewoon gebabbeld en gedanst en op zich nog wel op tijd naar huis gegaan want die nacht heb ik me ticket naar Cairns geboekt! Zondagochtend om 6 uur! xD vlieg naar boven om vanuit daar de oostkust te gaan verkennen =) Om met kerst & oud en nieuw weer in Sydney te eindigen, want Sydney vuurwerk is het meest awesome van de wereld =D

Gisteren was het een beetje jammer, we hadden een havencruise op de planning staan & een lunch op het strand maar de regen verstoorde het nogal. We zijn nog wel een stukje door de Royal Botanic Gardens gelopen maar toen was iedereen al zo verzopen dat we onze kaartjes kregen en zelf op een dag de cruise kunnen doen. Daarom maar lekker in de Lounge (aparte ruimte hier op de straat van AB) geluncht en Australia gekeken ^^ Weer paar uurtjes voor onszelf en ’s avonds in een echte Australische Pub gegeten en drankje gedaan. Dit was ook ons ‘afscheidsdineetje’ met iedereen. Dus vanaf vandaag staan we er allemaal alleen (of met z’n tweeen) voor.

En net wezen lunchen met me oom, opgehaald bij me hostel en we zijn langs Bondi Beach gegaan (jaja, van de Rescue xD) Maar het is meer iets waar je langs moet gaan zodat je het van je checklist kan vinken want zo’n mooi strand is het nou ook weer niet. Het was lichtbewolkt maar er waren toch nog behoorlijk wat mensen =P We zouden langer gaan maar Michelle is ziek dus dat ging niet door, hopelijk is ze woensdag beter want dan zouden we gaan lunchen, beterschap!

Ik zit de komende week nog in hetzelfde hostel en ga lekker Sydney verkennen, het wordt mooi weer (volgens waarbenjij niet maar die liegen gewoon!) en zondag dan lekker naar het warme en benauwde Cairns! Vanavond in ieder geval drankje doen aangezien een van onze begeleiders vandaag jarig is =)

Iedereen bedankt voor de leuke reacties!
Hoe was het badminton vergaan?

xxx Lisa

  • 04 Oktober 2010 - 04:36

    Nicolle En Mark:

    Heej Lieve Lisa, echt om jaloers op te zijn (ben ik ook echt wel)ik zie alles zo weer voor me !jeetje wat heb je al veel gezien en gedaan en wat heb je nog een tijd voor de boeg...je geniet met volle teugen dat hoor ik wel, blijven doen he...en als je will en michelle nog ziet geef ze een dikke kus van ons.heel veel liefs vanuit het limburgse van Mark en Nicolle xxxxxx

  • 04 Oktober 2010 - 04:39

    Wendy:

    Hee lisa,
    wat top dat je het zo leuk hebt, echt genieten om dit te lezen!
    balen van die cruise!

    leuk dat je met will geluncht hebt, en wens michelle maar beterschap!

    badminton ging wel oke, ik heb 4-4 gespeeld tegen gaasperdam, en met team 2 hebben we volgens mij 6-2 verloren of 5-3 verloren, maar ik heb in ieder geval niks gewonnen, het ging wel maar het waren stiekem de koplopers dus ik keek er niet raar van op dat ik niks won.

    Vanavond mag ik weer lekker werken, maar eerst nog even van 9 tot 12 naar school, en dan te bedenken dat je pas 6 dagen weg bent =O

    het lijkt wel een jaar! xD

    Hahah veel plezier Lisa,

    xxxxxx

  • 04 Oktober 2010 - 04:56

    Pap En Mam.:

    Wij hebben prachtig nazomer hier. Leuke verhalen Lisa . Er wordt veel naar je gevraagd. Vlg mij heb je gisteren gebeld, tenminste er stond een raar nummer.
    Rocky heeft een nieuwe toepasselijke knuffel gehad, een kangaroe met balletje in de buidel!!!! Veel plezier deze week in Sydney. En de groeten aan Will en Michelle.
    Lots off Hugs and Kisses xxx

  • 04 Oktober 2010 - 09:16

    Emma:

    Bondi Beach!!<3 Dat is zo'n leuk programma! haha. Klinkt allemaal weer superleuk, Li. nice! Hoe zit het met de foto?:D x

  • 04 Oktober 2010 - 11:01

    Corien:

    Wat fantastisch allemaal.
    Lisa, heb de tijd van je leven!Ik ga je volgen de komende maanden,heel veel geluk en een mooie reis. groetjes van corien.

  • 04 Oktober 2010 - 13:13

    Irma:

    Super nice. Ik vind je verhalen echt vet ^^
    xx.!

  • 05 Oktober 2010 - 11:28

    Gerda:

    Hoi Lisa, ik ga met plezier je verhalen volgen. Ik ben afgelopen zaterdag net terug uit Nederland, heb een heeeeeeeeeele leuke hap en stap-dag gehad met je moeder en de andere meiden! Nu in Australie en straks een keer hier in Nieuw-Zeeland; je bent van harte welkom! Heel veel plezier meid, geniet ervan!
    Groetjes, Gerda.

  • 06 Oktober 2010 - 11:23

    Erna:

    lieve Lisa, een eerste reactie van mij (Erna), terwijl jij al zoveel geschreven hebt. en wat voor een verhalen, super! Wij hebben hier ook goed weer, onverwachts warm!
    geniet van je tijd en wij genieten van je verhalen. groetjes Erna

  • 08 Oktober 2010 - 15:58

    Gert-jan:

    zo heb nu zelf gelezen(werdt op de hoogte gehouden door de 3 m) hoe je je vermaakt klinkt allemaal als super gaaf.
    Heb je nog geen foto`s of kijk ik verkeerd.
    geniet er lekker van en doe de groeten aan mijn neef.

  • 08 Oktober 2010 - 18:31

    Ron:

    Waar heb je dat nog, een etentje bij een drankje. Ideetje voor in de cantine? Zitten we aan het eind van de dag wel aardig vol.

  • 10 Oktober 2010 - 09:35

    Deirdre:

    Hoi Lisa,

    Wat een super tijd heb je! Genieten zeg. Ik wil nu ook weer weg uit het saai Nederland en er lekker op uit! Australië lijkt me erg leuk en super veel plezier in Sydney want dat schijnt helemaal geweldig te zijn :D

    Have fun en a great life out there!

    xx

  • 17 Oktober 2010 - 01:04

    Jan-Kees De Jager:

    lisa!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 15 Aug. 2010
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 24399

Voorgaande reizen:

02 November 2013 - 28 Januari 2014

Internship in Manila

28 September 2010 - 09 Juni 2011

Australië!

Landen bezocht: