Summer, here I come! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lisa - WaarBenJij.nu Summer, here I come! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lisa - WaarBenJij.nu

Summer, here I come!

Door: lisainaustralia

Blijf op de hoogte en volg Lisa

11 Oktober 2010 | Australië, Cairns

Heeee iedereen!

Volgens mij is me vorige verslag alweer een week geleden en geloof mij, er is genoeg gebeurd in die week. Ik heb na me introweek nog van maandag tot zaterdagnacht doorgebracht in Sydney. Syndey is echt een hele mooie stad, wolkenkrabbers gecombineerd met heel veel groen overal. En de havens zijn ook geweldig. Ons hostel zat in het centrum dus alles was op loopafstand. Samen met een groepje van mijn introgroep hebben we in hetzelfde hostel bijgeboek voor 5 nachten. En in die dagen hebben we de stad verder ontdekt.

Veel rondgelopen, veel in parken gezeten, genoten op het dakterras van ons hostel als het zonnetje af en toe doorbrak, in de haven zitten. Ook heb ik een Wwoof membership afgesloten. Hier kun je voor 4-6 uur werk per dag eten&onderdak krijgen bij mensen thuis. Hier zit je dan vooral op boerderijen bij de echte Australiers, lijkt me helemaal leuk! Ben er een dagje op uit geweest met Laura uit Engeland, langs de markt geweest enzo was heel erg leuk!
We hebben ook van Coegee Beach naar Bondi gelopen, het was redelijk fris en het waaide hard maar wij diehards moesten in een 3/4 broek en t-shirt die tocht lopen. Was erg leuk en zeer mooie uitzichten.

De laatste 2 dagen hebben we vooral rondgekeken en niet erg veel meer gedaan, na 10 dagen Sydney hadden we het redelijk gezien. Onze reis naar Cairns was ook typish. We vlogen om 6 uur en besloten onze halve nacht door te brengen in de tv-room van ons hostel. Half slapend (wat niet lukte xD) en Finding Nemo kijkend (Dorrrrryy speciaal voor Laila) =D

Om half 3 zouden we worden opgehaald door een taxi maar die kwam een half uur te vroeg, prima. Wij met 7 mensen naar het vliegveld, bleek dat Domestic Airport pas weer om 4 uur 's ochtends openging. Dus hebben we gezellig wat tijd buiten gespendeerd met andere mafkezen die ook niet wisten dat het helemaal dicht ging (vanwege geluidsoverlast vliegt er niks tussen 11 en 6 's nachts).

Daarna hadden we nog een uur vertraging wat ons avontuur compleet maakte natuurlijk xD Ach, uiteindelijk wel helemaal gaar aangekomen (na een half uur slaap in de tv-room maar wel echt 3 uur geslapen in het vliegtuig =D) Het hostel hier is prima, ik slaap nu met 8 andere op de kamer en deel met hen 1 badkamer. Er zit een klein zwembad bij en een heerlijk terrasje.

Op de eerste dag hier beetje bijgekomen, in de lagoon gezwommen (eindelijk kon die bikini uit de backpack) en voor het eerst in me leven cricket gespeeld, ik was me eerste slag heel goed maar daarna faalde ik xD Heel gezellig en naar mijn idee een stuk opener dan in Sydney. Het is hier heerlijk warm, eindelijk non stop in korte broeken en hemdjes lopen. Gratis gegeten in een lokale kroeg, waar je iedere avond gratis kan eten maar ik denk dat het vanavond weer gewoon koken wordt.

Vandaag ga ik me duikcursus regelen want nu ik hier ben wil ik ook naar Finding Nemo in Real gaan kijken. De meeste cursussen zijn 4/5 dagen en dan ben ik als het goed is eigenaar van een duikbrevet =D Verder wil ik hier nog het regenwoud in en dan naar beneden langs de oostkust. Maar eerst duiken!

Jullie reacties zijn echt heel leuk! Persoonlijke mailtjes van mensen zijn ook echt leuk, het is leuk om te weten dat jullie mijn hele avonturen aan het volgen zijn =D

Het is een mooie nazomer heb ik gehoord dus geniet er nog even van! Hier wordt het alleen nog maar warmer =P

xxx

  • 11 Oktober 2010 - 04:17

    Mam En Pap:

    Hoi Lisa.
    Leuk om je verhaal te lezen. Wat geweldig dat we kunnen communiceren via deze site, mail telefoon en skype.
    Zo lijk je zo dichtbij.
    Succes met je duiken! en veel foto`s maken onderwater he!
    Veel plezier en we love you. XXX

  • 11 Oktober 2010 - 06:00

    Erna En Ron:

    lieve Lisa,

    leuk om je avonturen te volgen. Gisteren hebben wij in Velsen de familie sportavonturen gevolgd. Die reis was (ook) met vertragingen, verder alles oke, behalve misschien de uitslag 5-3 voor Velsen (maar ach het is de nr 1)
    voor jou straks under the see, real down under.... tot schrijvens, groetjes uit Huizen

  • 11 Oktober 2010 - 08:12

    Laila:

    Duiken! wauw!!!!
    Dat is echt onwijs gaaf zeg!
    Ik heb je nog even een mailtje gestuurd! :D

    xxx

  • 11 Oktober 2010 - 08:32

    Wendy:

    Blub Blub Blub, je gaat gewoon duiken géak! echt super vet! wil dat echt wel zien op foto's, lisa maak er liever teveel dan te weinig, want je kan niet zomaar even terug om nog wat foto's te maken!

    hier gaat alles oke, heb zoals je al hebt gehoord een lekker dagje vrij!

    Volgende keer zal ik er wel bij zijn als we gaan skype, alleen afgelopen keer was ik heel moe en lag ik nog te slapen :P

    Heel erg veel plezier met duiken & de rest.
    xxxx

  • 11 Oktober 2010 - 09:10

    Jannine:

    vergeet je buddy niet xD

  • 11 Oktober 2010 - 13:59

    Elvira Hartman:

    Hoi Lisa,
    Wat een leuke verhalen! Erg grappig om te lezen wat je allemaal meemaakt. Heel veel plezier met duiken. Groetjes,

  • 11 Oktober 2010 - 14:11

    Joel:

    Niceee, duiken!

    Ik doe trouwens wat je vroeg me te doen;
    Ik ben heel lief voor Wendy.

  • 11 Oktober 2010 - 15:47

    Peter Verdooren :

    Lieve Lisa,

    Heb je reisverslag met veel plezier gelezen,
    en we blijven je avonturen volgen.
    spannend hoor en fijn om van je uit Australie te lezen.

    Groetjes en nog een fijne tijd daar.
    Peter Verdooren.

  • 11 Oktober 2010 - 17:05

    Jasper :

    Hee Lisa
    Leuk dat het zo vet is in Australië. Duiken lijkt me ook egt super cool, doe de vissen maar de groeten. Veel plezier nog he

  • 12 Oktober 2010 - 02:16

    Lisa :

    Jullie reacties zijn allemaal zo leuk! Ik ga wss een onderwatercamera huren zodat ik lekker Nemo's en Dory's kan fotograferen =D

    5-3 tegen den ummer 1 is niet slecht toch? ik hoorde al dat er vertraging was xD

    En ik denk aan me buddy Jannine! Doe iedereen op werk maar de groetjes van me =)

  • 12 Oktober 2010 - 06:15

    Pap:

    het is hier 2 graden s'ochtends...brrrrr!!

    have fun !!

  • 12 Oktober 2010 - 14:10

    Kim:

    het is zo koud hieer! Ben zo jaloers.
    mail je donderdag avond/vrijdag middag weer =D
    xxxx

  • 12 Oktober 2010 - 14:24

    Sabrina:

    LISA!!
    super dat jij je ook prima vermaakt!!
    Heb zin in Australie!!:D

    xxxxx

  • 14 Oktober 2010 - 12:33

    Loes Schobers:

    Hoi Lisa.
    Heb je verslagen gelezen.
    Je bent echt aan het genieten,hé?
    Is heel herkenbaar voor mij, ha ha.
    Het duikbrevet van Mark ligt hier bij ons in de kast.Een hele mooie ervaring.
    Gelukkig dat het gemis van je ouders gecompenseerd wordt met de vele mogelijkheden om contact te hebben.
    Geniet ervan.
    Gr Loes Schobers

  • 14 Oktober 2010 - 16:19

    EMMA:

    WAAR. IS. DIE. FOTO?!?!

  • 15 Oktober 2010 - 11:38

    Suzanne:

    heej lisa

    ik ben echt jaloers op je:P lekker in de warmte je duikbrevet halen. hier is het echt herfst aan het worden dus koud!! nog veel plezier
    grtjs suzanne

  • 16 Oktober 2010 - 14:59

    Oma En Opa Uit Spain:

    Hallo avonturiste,
    Wat fijn dat jij het goed naar de zin hebt . Je bent jong en dan moet je echt genieten. Je hebt er tenslotte ook flink voor gewerkt. Met opa gaat het best wel goed. De reis naar Spanje is goed verlopen. Het weer is hier fantastisch. Tussen de 22 en 27 graden. Er moet natuurlijk wel een lekker windje waaien, want dat is goed voor opa. Nou geniet maar lekker van je verdere avonturen. Heel veel warme Spaanse lieve vette coole groetjes van oma en opa. Liefs en dikke knuffels.

  • 16 Oktober 2010 - 23:45

    Victor En Jasper:

    heee lisaaa
    alles goed? hier gaat tie cker lkkr:P
    Het weer is hier schitterend:P 36 gr, bewolkt en veel regen, Toppie. Heb je al de groeten gedaan aan de vissen? wij wel:)
    Nou, geniet nog maar ff van je toer de Wereld, want voor je het weet, is het over.

  • 16 Oktober 2010 - 23:46

    Fred:

    Beugeltje:)

  • 18 Oktober 2010 - 10:06

    Pap:

    Gefeliciteerd met het behalen van je PADDI

  • 18 Oktober 2010 - 19:46

    Wendy:

    IK KAN NIET WACHTEN OP JE DUIKFOTO's

    ALLEEN MEVROUWTJE GAAT HET OERWOUD IN OFZO DUS KAN JE WEER HEEL LANG GEEN BLOG PLAATSEN.

    BALENNNNNNN !

  • 23 Oktober 2010 - 22:48

    Jan-Kees De Jager:

    Ewa konjo ma pampa, uit het zonovergoten Ibiza kan ik meedelen dat de Baileys goed valt! Ook de koude kip nuggets vallen prima! Stem 66 babi pangang! En een jalopanie peper koop je niet zomaar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 15 Aug. 2010
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 24394

Voorgaande reizen:

02 November 2013 - 28 Januari 2014

Internship in Manila

28 September 2010 - 09 Juni 2011

Australië!

Landen bezocht: