Duiken, Regenwouden & het begin van de Roadtrip - Reisverslag uit Townsville, Australië van Lisa - WaarBenJij.nu Duiken, Regenwouden & het begin van de Roadtrip - Reisverslag uit Townsville, Australië van Lisa - WaarBenJij.nu

Duiken, Regenwouden & het begin van de Roadtrip

Door: lisainaustralia

Blijf op de hoogte en volg Lisa

29 Oktober 2010 | Australië, Townsville

Heeeeeeeee!

Wow, het duurt even en het lijkt ook wel eeuwen geleden dat ik voor het laatst wat heb gepost. Ik hoor van iedereen dat ik foto's moet oploaden maar dat moet helaas nog even een keertje wachten, ik heb me usb stick namelijk in me backpack op de camping liggen.

Maar laat ik bij het begin beginnen.

Ik heb me PADI gehaald. Ik ben nu officieel bevoegd om te mogen duiken =D

Wel erg moeilijk gehad in het begin met het door me mond adem halen omdat ik dat vroeger heb moeten afleren. Ook ergens gewoon angst maar de hulp instructeur was geweldig! Om me te wennen onder water op een schrijfbordje boter kaas en eieren gespeeld en vragen gesteld om me af te leiden van het onder water ademhalen. En na 1 dag kon ik 20 minuten onder water =D
2e dag ging zoveel beter!

Uiteindelijk 3 kwartier rondjes gezwommen op 4/5 meter diepte en allemaal ' skills' geoefend. Dus ik dacht eerst mss een extra dag pooltraining maar was achteraf dus helemaal niet nodig!

Mijn groep was helemaal leuk, ik en 5 anderen waarvan een Frans meisje Noemi mijn divebuddy was.
3e dag op de boot, ik was super zeeziek, we gingen met een grote boot 2 uur varen naar de ' duikboot'. 10 minuten voor we aankwamen heb ik even op het dek overgegeven recht voor de trappen die de enige weg waren naar beneden, most embarrising thing i've ever done =$.

Hierdoor heb ik ook de eerste duik overgeslagen, voelde me echt verrot en op de duikboot ook nogmaals overgegeven. De 2e duik durfde ik uiteindelijk niet zo goed, eenmaal in het water nogal in paniek waardoor er een superrelaxte gast mij meenam voor een snorkel! En op die snorkel zag ik 9x een haai! Nee, geen grote white ones maar reef sharks van anderhalve meter. Ook een zeekomkommer vastgehouden, supersponsig! xD

De 4e dag wordt je om 5:30 gewekt want om 6:00 is de ochtend duik o.o early as hell maar wel gaaf, was mijn eerste duik met de groep. Ontbijt om 7 uur en om 8 uur de 2e duik. Dit was voor iedereen al zijn laaste duik voor het certificaat dus er ging iemand mee om te controleren of we het wel goed deden enzo. En dat is de man die over de onderwatercamera's ging want eigenlijk mag je pas foto's maken als je klaar bent met je padi. Nu mocht ik op mijn 3 en 4 duik al een camera mee terwijl het eigenlijk oefenduiken waren. Maar die man vond mij zo goed xD

Ipv 8 duiken heb ik er maar 4 gedaan, op de 5e dag na de ochtend duik van 6 uur zat me ene oor dicht dus ik durfde het niet aan. Maar wat was ik blij dat we weer op het vaste land waren zeg! Wat een hell in een bewegend bed slapen.

Zo dat was het hele duik verhaal! Heb 1 turtle gezien, nog wat sharks en heel veel nemo's en dory's ! =D Ik heb ze de groeten gedaan! (Speciaal extra groeten aan Dory van Laila =D)

Ik kwam zondagavond terug van me duiken waarop ik besloten had om met Mark, Engelse jongen een auto te huren om het regenwoud en alle watervallen rond Cairns te bekijken. 5 dagen een Wicked Campervan gehuurd (google ze maar xD Ze zijn zo leuk). Die van ons had bijna een half miljoen kilometer gereden O.O Heel veel watervallen gezien, supergaaf door het regenwoud gereden. Op stranden gelopen die zo in expeditie robinson passen. Kim wees maar jaloers =P

Heerlijk. Weer was niet helemaal geweldig maar de laatste dag was prachtig.

Daarna weer teruggekomen in het hostel en daar afgesproken om met 2 Nederlandse meiden uit de Achterhoek, Manon&Lonneke mee te gaan rijden naar beneden. Ik kende ze al vanaf het begin in Cairns en het is helemaal leuk =D Dus maandag ochtend vertrokken we nadat we waren uitgezwaaid door een heel afscheidscomitie. En nu begint de echte roadtrip pas echt.

Eerst naar Misson Beach geweest, supergaaf en echt een Expeditie Robinson strand, helemaal verlaten enzo. 2 uur lang over het strand gewandeld. Heerlijk =D

We wilde Townsville halen maar voor het donker ging dat niet meer lukken en in het donker rijden is supergevaarlijk want ze kennen op de snelwegen (die maar 1 baan hebben en sommige stukken inhaalstroken) geen straatverlichting. Dus bij de nacht doorgebracht naast het strand vlakbij Ingham, Forest Beach. 30 meter van het strand geslapen in onze tent en de halve avond op eht strand wijn gedronken.

De volgende dag doorgereden naar Townsville en daar zitten we nu sinds dinsdag. Voor het eerst deze dagen in de oceaan gezwommen! =D Ook zijn we met Karen&Jitske van me begingroep een dagje naar een dierentuin geweest. Maar je mocht gewone kangaroo's voeren, op de foto met reptielen, koala's, wombats, vogels echt supergaaf. Zoveel beter en anders dan een gewone dierentuin. Er werden ook krokodillen en dingo's gevoerd. Was echt een leuke experience. Veel foto's die er dus nog aankomen.

Vandaag hebben we bevestiging gehad voor werk. We gaan met z'n 3en en Jennifer (meisje uit me begingroep dat ik al kende die we hier weer zijn tegengekomen) gaan we 1 a 2 weken mango's plukken. En morgen beginnen we! Waarschijnlijk geen bereik daar dus maar dan weten jullie dat ik gewoon even centjes aan het verdienen ben =P

Iedereen heel erg de groeten, ik vind het echt erg voor jullie dat jullie winter hebben want het voelt hier al alsof het hartje zomer is =P (ik kon het niet laten)

Groetjes!

xxxx

  • 29 Oktober 2010 - 07:48

    Mam:

    He Lisa.
    Wat een geweldig avontuur en ja we zijn jaloers en niet alleen op de zomerse temperaturen.
    Succes met het mango plukken en het leven op en farm. Dikke kus en knuffel

  • 29 Oktober 2010 - 07:48

    Chris:

    Hey Lisa, leuk om weer wat van je te horen,
    zal wel ff wennen zijn, mango's plukken, is wel heel anders dan achter de kassa van de Albert Heijn:P

    Liefs,
    Chris

  • 29 Oktober 2010 - 08:45

    Liselotte:

    Wat leuk allemaal Lisa. Wat heerlijk dat je gewoon kan doen en laten wat je wilt. Gewoon met iedereen mee carren. En je kent al best veel mensen zo te lezen. Ga je na je mango plukken weer verder met je trips? Heel veel plezier!!! Ik ben jaloers.

  • 29 Oktober 2010 - 12:34

    Daniel:

    dus ik vul nu mango's bij de AH die van jouw afkomen komende week/weken

  • 29 Oktober 2010 - 13:17

    Jurgen:

    Hee Lisa! Wat geweldig al je verhalen zeg! En ook ik ben echt jaloers haha!;)
    Ik wens je heel veel plezier nog en succes met de mago's en ben benieuwd naar de foto's!
    Ik kan het eigenlijk nog niet zo erg bevatten dat je echt helemaal daar beneden in Australië zit haha!

    x Jurgen!

  • 29 Oktober 2010 - 13:33

    Wendy:

    Lisaaaaaa!

    zo mijn schoolweek zit erop, en heb eindelijk weekend, die helemaal vol zit trouwens want heb morgen avond al wedstrijd en zondag helpen met jeugdtoernooi & dan komt joel terug!

    ik weet niet of je me mail ontvangen hebt, maar ik had nog geanwoord op die ene lange mail. ook heel verhaal haha!

    ik denk aan je als ik mango's verkoop @ albert heijn. we hebben nu een stomme actie namelijk; toy story 3 hahahaha!

    lots of love,
    xxx

  • 29 Oktober 2010 - 14:51

    Pleun:

    Haa Lisa,
    wat leuk allemaal zeg!
    ben benieuwd naar alle foto's en veel succes met ht plukke van mango's.
    XXX

  • 29 Oktober 2010 - 15:43

    Janny :

    Dat duurde even voor er weer een berichtje was. Wauw, wat een te gekke beleving moet dat zijn geweest om te duiken. Klinkt allemaal erg leuk, maar nu een paar weken het echte leven en geld verdienen. Werkse, geniet jij maar van het mooie weer (dan genieten wij ook een beetje) en tot een volgende keer.

  • 29 Oktober 2010 - 15:55

    Hans:

    Wicked Vet Cool Awesome

    Wish I was there :P

  • 29 Oktober 2010 - 15:56

    Pap:

    Je voelt de zon gewoon schijnen als je het leest !

  • 29 Oktober 2010 - 17:15

    Emma:

    Het interesseert me niet dat het daar zomer is, ik wil die foto!!!!!!

  • 29 Oktober 2010 - 19:33

    Maria:

    He Lisa,Wat heb jij al veel meegemaakt.Het is maar goed dat het zo`n groot land is anders ben jij zo klaar.We genieten van je verhalen en veel plezier met het plukken van de mango`s.

  • 30 Oktober 2010 - 09:17

    Sabrina:

    O my god lisa!! klinkt allemaal super vet wat je aan t doen bent:D
    Echt gaaf dat je je duikcursus hebt gehaald!, I'm jalouse!

    Btw je weet dat ik nu nepali simkaart heb?

    xxx See you in australia!:-)

  • 30 Oktober 2010 - 13:17

    Kim:

    Ga jij lekker mango's plukken Lisa, denk je laatste paar dagen maar dat ik zit te zwoegen aan natuurkundetoets, titratie, voodracht & frans mondeling as hell!
    IK BEN ZO JALOERS op die stranden en alles! =(
    Heb besloten dat Niek en ik na onze studie gaan! Niek vond het een super goed idee! =)
    Succes met mango's plukken (=niet eten).
    Liefss!

  • 30 Oktober 2010 - 13:37

    Mam:

    Wat een leuke verrassing vanochtend bij de post. Erg leuk om jou examen te zien doen voor je PADI diploma. En wat is het daar mooi onder water. XXX

  • 31 Oktober 2010 - 22:18

    Herman:

    Leuk om te lezen hoor!
    heb het met Jeff en Marissa ook een spoedcursus en dagje onderwater gedaan, weet dus hoe moeilijk,lastig maar vooral ook hoe mooi en leuk het is.
    Geniet van je vakantie schat.
    Groetjes x

  • 01 November 2010 - 07:51

    Ron En Erna :

    lieve Lisa,
    zo te lezen alles meer dan goed daar!
    Wij zijn net terug van een reisje Spanje (Barcelona. Veel suc6 met het werken op de farm en af en toe zo'n heerlijke rijpe mango eten hoor!.
    groetjes Ron, Erna

  • 01 November 2010 - 09:13

    Arjan:

    Hey Lisa,

    Gisteravond na het jeugdtoernooi hebben we je duikavontuur kunnen bekijken, zag er echt heel gaaf uit. Wat heb je al veel meegemaakt in die korte tijd! Nog heel veel plezier komende maanden.

    Groetjes,
    Arjan

  • 01 November 2010 - 11:05

    Corrie C.:

    Hoi Lisa,

    Echt geweldig wat jij op jouw leeftijd allemaal meemaakt. Velen zijn jaloers op jou, maar je gaat nu dus even aan t werk... Nou als je net zo hard werkt als bij ons zullen ze je na 2 weken niet laten gaan,want werken kan je en i.p.v. 4 uur een appeltje word t zeker een mangootje hihihi
    Heel veel plezier en geniet maar van het heerlijke weer.

    groetjes James en Corrie

  • 10 November 2010 - 09:54

    Ron:

    Hey aussie,
    alles wel?
    Hoe zit het met de muziek daar verderop. Zanger Midnight Oil in de politiek, Angus Young vertrokken naar Nedl., zanger INXS zelfmoord. Blijft er nog wat over op de ether of is er iets als de Editors wat het plukken veraangenaamt?

  • 11 November 2010 - 05:16

    Loes :

    voor foto`s zie Lisa haar facebook.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 15 Aug. 2010
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 24402

Voorgaande reizen:

02 November 2013 - 28 Januari 2014

Internship in Manila

28 September 2010 - 09 Juni 2011

Australië!

Landen bezocht: