Vervloekte mango's, Grotten & Strand - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Lisa - WaarBenJij.nu Vervloekte mango's, Grotten & Strand - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Lisa - WaarBenJij.nu

Vervloekte mango's, Grotten & Strand

Door: lisainaustralia

Blijf op de hoogte en volg Lisa

17 November 2010 | Australië, Bundaberg

Heee!

De laatste 2,5 weken is er echt weer heel veel gebeurd. Ik ben geeindigd bij het begin van het Mangoavontuur. Want het mango's plukken was echt een ervaring apart. Maar wel een om nooit te vergeten. Het plan was om voor 2 weken te gaan werken maar het was een slecht seizoen dus in 3,5 dagen hadden we alles geplukt ( een veld van 700 bomen, 4000 kg geplukt met z'n 4en)
Eerste dag veel zon maar daarna bewolking dus ideaal want het was al warm genoeg, je moest met lange mouwen werken, een pet op je hoofd een zonnebril op (ik heb natuurlijk geen zonnebril maar die kon ik lenen daar) Dichte schoenen, handschoenen aan want als je een mango plukt spuit er echt van dat sap uit en dat wil je niet in je ogen krijgen (het brand normaal maar een paar seconden maar bij mij dus echt 2 minuten ofzo xD)Maar mango's vinden het leuk om op je hoofd te vallen en dat soort dingen dus er gingen nodig wat vervloekingen de hele dat over het veld heen. Toch was het echt geweldig, iedere avond konden daar in de kantine zitten eten/kaarten en alles, er waren douches en wc's die we mochten gebuirken echt relaxt.

Op een gegevon moment was de tent kapot, zijn we binnen in de binnentent gaan slapen om te voorkomen dat er allemaal beesten naar binnen kwamen. Er zaten echt ubergrote kikkers in de wc's dus van de 4 gebruikten we er maar 2 xD De eigenaar was superrelaxt, we konden steeds lychees en andere onbekende vruchten plukken uit de fruitbomen die er verder stonden. Kwam die uit het niets met een ananas aanzetten, ja die mogen jullie opeten (relax, al haat ik ananas xD)

De laatste dag was echt geniaal. We hadden een auto met een aanhanger en op een gegeven moment zitten we vast in de modder. Wij die gast proberen te bellen, zegt die vet droog (we hadden eerst geprobeerd de auto er uit te duwen, bijna gelukt xD) Heb je de 4WD mode wel aanstaan? Wij ons dom voelen maar hij kwam er ook niet uit in de 4wd mode dus moesten we eruit getrokken worden met een tractor xD We zijn in ieder geval weer een ervaring rijker xD

(+ ik heb 20 meter in een 4WD gereden, kunnen niet veel zeggen voor de eerste keer autorijden =D)

Daarna zijn we 2 dagen naar M agnetic Island geweest. Best mooi maar veel van hetzelfde, beetje gerelaxt aan het strand, we hadden zeezicht vanaf ons hostel en tijdens het zwemmen heb ik een krab in me voet gehad xD Paniekerig gevraagd of iemand hem eruit wilde halen maar dat wilde niemand natuurlijk xD Gelukkig viel ie er af na wat schudden xD

Daarna zijn we door gereden naar Mackay - Rockhampton - Agnes Water

Onderweg heel veel stranden gezien, veel walking tracks gedaan en look out points bekeken. Bij Rockhampton zijn we naar de Capricorn caves geweest, echt supergaaf. Je kon zelfs trouwen in die grotten echt belachelijk xD In Agnes Water(&Town of 1770) heb ik voor het eerst gesurfd! Naja, geprobeerd te surfen want ik bakte er geen moer van. Maar het was wel gaaf en soms wordt je gewoon in een keer helemaal terug naar het strand geslingerd. Me balans ging wel goed dus de volgende keer maar lessen nemen (nu gewoon een plank gehuurd en wat aangeklooid)

Nu zitten we in Bundaberg en gaan zometeen weer naar het strand, de golven zijn overal echt geweldig en je vermaakt je echt uren in de zee. Vanavond gaan we kijken of we nestling turtles kunnen zien, het schildpadden seizoen is begonnen en dan 's avonds kun je schildpadden van een meter tegenkomen, echt gaaf.

Groetjes aan iedereen en ik ga echt proberen iets meer van me te laten horen. Maak me ouders&Wendy niet gek door naar mij te vragen xD

xx

  • 17 November 2010 - 03:23

    Mama:

    Hoi Lisa.
    Leuk om weer je belevenissen te lezen en ja met een foto!!
    Geniet van al deze prachtige dingen en succes met surfen.
    Wij in het koude kikkerland hebben al weer vorst gehad.
    Dus we zijn maar een beetje JALOERS!!
    Dikke kus en take care!!

  • 17 November 2010 - 06:35

    Wendy:

    Yoooo Lisa,

    ik had je gister nog gesproken haha, maar dit doet veel goed dan vraagt niet iedereen alles maar aan ons haha! al vind ik dat opzich niet zo heel erg!

    ik moest echt lachen toen ik dat stukje van die krab las, hoe jij dat opschrijft hahaha! en dat terwijl het hier half 8 's ochtends is en ik net wakker ben haha, je weet hoe ik ben als ik net wakker ben :$

    hopelijk zie je grote schildpadden, have fun

    xxxx

  • 17 November 2010 - 06:37

    Irma:

    zo he, dat zijn zeker veel mango's.. zelfs al was het een slechte oogst XD

  • 17 November 2010 - 07:30

    Pleun:

    Leukleuk allemaal Lisa,
    zo te horen nog alles na wensen. Have fun!

    X Pleun

  • 17 November 2010 - 07:40

    Ron En Erna :

    hoi Lisa, wat een heerlijke verhalen! blijf genieten! Ook al vragen we het niet we horen veel van je avonturen tussen de wedstrijden door. groetjes Ron en Erna

  • 18 November 2010 - 17:00

    Emma:

    Hahahaha 'mango's vinden het leuk om op je hoofd te vallen'. Heldje ben je ook he Naussie! Leuk verhaaltje weer!:D x

  • 29 November 2010 - 15:27

    Sebastiaan:

    Hee Lisa!

    Ik lees iedere keer al je blogs en word steeds jaloerser, haha:P.

    Wat leuk om te lezen wat je daar allemaal doet en beleeft! Om eerlijk te zijn verbaas je me met hoe makkelijk je je aanpast aan alle gewoontes daar, sterk van je. Ik denk dat je wel veranderd bent als je weer terug komt!

    Wij zitten hier gezellig met z'n allen aan de studie;P
    Groetjes!

    Sebastiaan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 15 Aug. 2010
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 24411

Voorgaande reizen:

02 November 2013 - 28 Januari 2014

Internship in Manila

28 September 2010 - 09 Juni 2011

Australië!

Landen bezocht: