Schildpadden, Fraser Island & Dolfijnen - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lisa - WaarBenJij.nu Schildpadden, Fraser Island & Dolfijnen - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lisa - WaarBenJij.nu

Schildpadden, Fraser Island & Dolfijnen

Door: lisainaustralia

Blijf op de hoogte en volg Lisa

30 November 2010 | Australië, Brisbane

Hoi iedereen!

Zowaar een snelle update! (pas 13 dagen geleden :)) De vorige keer ben ik gebleven dat ik naar het strand in Bundaberg ging en 's avonds schildpadden ging kijken. De foto van de schildpadervaring stond al op facebook maar ik zal nu het hele verhaal maar even uitleggen.

In Mon Repos komen ieder jaar schildpadden eieren leggen tussen November en Januari die dan 3 maanden later uitkomen. Nu kun je daar 's avonds heen, eerst hele uitleg over die dieren. En als er dan een schilpad op het strand wordt gesignaleerd mag groep 1 gaan kijken. Het strand wordt de hele tijd gepatrouileerd. Dus wij waren de 2e groep en na 2 uur en 10 minuten wachten (ik lag half te slapen op een stenen trap (A)) mochten we ook het strand op. Wauw, dit was zo gaaf. Een enorme schildpad van 1.10 meter zat daar gewoon 145 eieren te leggen. Echt, wat een enorm dier maar zo gaaf. Het was een schildpad die in de begingroep van het onderzoeksteam zat dus ze kwam terug naar haar geboortestrand. Die onderzoeker wat vertellen erover en nu bleek dus dat de eieren op een verkeerde plek lagen. En wij mochten gaan helpen verplaatsen. Dus ik heb 6 eieren verplaatst en misschien wel 6 turtle hatchlings gered =D

Hierna zijn we een dagje naar Hervey Bay geweest, niet zoveel gedaan en doorgereden naar Rainbow Beach. Mark (degene waarmee ik naar het regenwoud bij Cairns ben geweest) en Bas (iemand die we de hele tijd tegenkomen vanaf Cairns) hadden ons voorgesteld om met z'n 5'en een 4WD te huren om zelf naar Fraser Island te gaan ipv een tour te doen. We waren zo een stuk goedkoper uit en konden zelf doen en laten wat we wilde. Ideaal. Dus Manon en ik wachten tot de andere terugkwamen met de auto, nou wat een bak. Foto komt eraan maar daar kun je best leuk mee rondscheuren. Fraser was in ieder geval geweldig!

De eerste dag was het weer niet zo mooi maar hebben we een enorme zandduin gezien die me liet denken alsof ik de Sahara liep, zijn we verdwaald geweest met wandelen en in de auto gegeten&gekaart omdat het de hele avond geregend had.
De 2e dag zijn we naar Indian Head geweest, een mooi punt wat uitsteekt in de zee, een meer gezien met veel schildpadden en zijn we naar het befaamde Lake Mckenzie geweest, wat, zoals iedereen zegt, echt het mooiste plekje van het eiland is. En normaal ben je hier met een man of 50 andere touristen maar wij waren er met ons 5en alleen, echt gaaf. Dus ook maar meteen een duik genomen, hoe koud het ook was. Op de camping een 5 minuten warme douche genomen voor 1 dollar ^^
De 3e dag was het weer echt mooi, nog eens bij Lake Mckenzie wezen kijken maar nu besefde wat voor een geluk we hadden de dag ervoor want nu waren er echt 50 mensen. Verder hebben we nog Maheno Wreck (een schip wat op het strand weg ligt te roesten) en Eli Creek gezien. Daarna was het al weer tijd om terug te gaan maar wat een ervaring. Op de stranden mag je met 80 km/h crossen en op de inland tracks 30 km/h (geloof me, als je 30 rijdt wordt je al alle kanten van de auto op geslingerd. Ik kon zelf geen filmpjes maken maar foto's kunnen ook een idee geven xD) Maar echt, ik snap dat niemand dit wilt overslaan =)

Na Fraser zijn Manon, Lonneke en ik een dagje naar Tin Can Bay geweest. Hier komen 's ochtends dolfijnen naar de kant om gevoerd te worden maar alleen al in het water staan kijken en als je geluk hebt komen de dolfijnen echt naar je toe, je mag ze zelf niet aanraken maar bijmij zwom die vanaf 10 centimeter weer weg, echt gaaf. Is weer eens iets anders dan Dolfinarium.

De rest van de afgelopen week hebben we dé Sunshine Coast gezien. We zijn naar Noosa geweest, daar op de rivier gekayakt. Was best wel gaaf ^^ Daarna langs de kust gereden, Point Perry gezien (deze is speicaal voor Wendy ^^), de Kondalilla Falls gezien en de Glass House Mountains voordat we aangekomen zijn in Brisbane. Hier gaan Manon&Lonneke werken dus over een paar dagen sta ik weer alleen voor. Het was in ieder geval echt een supertrip van Cairns naar Brisbane maar we zullen zien wat het volgende stuk gaat brengen ^^

Geniet van de chocolade letters, de Sint en pepernoten want wij moeten het maar doen met zon en 50 cent McDonalds ijsjes! =D

xx

  • 30 November 2010 - 06:48

    Irma:

    Meh, ik ben nogsteeds jaloers. Hier is zojuist de eerste echt sneeuwbui in Huizen gevallen, kom jij aan met je zonnetje XD

    Maar leuk dat je het zo goed hebt! met je 50cent ijsjes (:<
    en ik denk dat die schildpad van 1.10 ons wel voorbij groeit, denk je ook niet?

    heel veel plezier!
    xxx. Irma.

  • 30 November 2010 - 06:53

    Mam:

    En van de sneeuw, die de winter compleet maakt hier. Tot zo op skype. Xxx

  • 30 November 2010 - 07:04

    Roel:

    Ja als je dit allemaal leest ga je weer twijfelen waar we volgend jaar, voor ons 30 jarige huwelijk, heen moeten gaan met vakantie; Oostenrijk of ..... :) Veel plezier

  • 30 November 2010 - 07:13

    Ron En Erna :

    lieve Lisa, was het (bij ons) gisteren nog een ramp om thuis te komen ( ik kon het bruggetje van de Delta bijna niet meer op) vanochtend schoof ik weer heerlijk door de sneeuw naar mijn werk. Jij maakt je zorgen om ws hele andere weersomstandigheden!
    wat een geweldige foto's heb je al gemaakt. We genieten van je verhalen! warme groet uit Huizen

  • 30 November 2010 - 08:24

    Hans Van Buuren:

    heej, Lisa

    Ga je nog wel een keertje duiken of parachutespringen ? :)
    De video die we mochten ontvangen was echt awesome.

    Zie je zo op skype :D

  • 30 November 2010 - 10:01

    Wendy:

    HEEEE LISA!

    haha, ik vind het zo gaaf van die schildpadden, dat wil ik ook wel!
    EN DIE DOLFIJNEN, dat was vanaf vroeger altijd me droom! (denk aan mijn dolfijnenbehang en dekbedovertrek!) ik ben er echt jaloers op!

    en danzeg ik; DOEBIE DOEBIE DOEBA DOEBIE DOEBIE DOEBA PEEEHHEEERRYYY! hahah! =D

    ik hoef nu niet aan ijsjes te denken, i kan het hier net ze goed van de grond af likken haha! maar wel nice voor 50 cent!

    was leuk je te zien & spreken op skype!

    have fun xxxxxxxxxxxxxxx

  • 30 November 2010 - 10:01

    Femke:

    aah, ik ben zo jaloers Lisa!
    Hier ligt een dikke pak sneeuw, en gister kon ik gewoon bijna niet thuis komen. Laten we het maar niet hebben over de kou hier. Haha, geef mij maar jou lekkere zon! Had je het trouwens gehoord van lowlands, echt balen! Dan gaan we wel iets anders leuks doen als je terug bent:D

    Geniet er nog maar lekker van!

    Liefs Femke

  • 30 November 2010 - 15:02

    Maria:

    Hi Lisa,
    Wij hebben het weekend ook lekker op het strand gelopen van Texel.Wel ingepakt met warme mutsen en sjaals,Je herkend je ouders bijna niet meer op de foto.Het is weer leuk om jou ervaringen te lezen.Neem 5 dec op z`n minst warme chocolade melk!!!Veel plezier nog en ik kijk uit naar je volgende verhaal.
    Maria

  • 30 November 2010 - 18:17

    Laila:

    Wauw wauw wauwwwww lisa!!!
    ik wil ook naar australië dude!:P
    gister is het hier gaan SNEEUWEN!!
    HALELUJA!!!
    maar wel vervelend met openbaar vervoer.... :P

    xxx!!

  • 30 November 2010 - 20:57

    Pleun:

    Leuk om weer wat van je te horen Lisa,
    ik volg het nogsteeds met veel plezier.
    Have fun! (K)

  • 01 December 2010 - 21:24

    Emma:

    50 ct?! euro of dollar?! anders is MacDonalds echt een afzetterrrrr. Like the story my doll, snel foto's erbij!

  • 01 December 2010 - 21:24

    Emma:

    PS: COLDPLAY OP PINKPOP.

  • 02 December 2010 - 02:00

    Lisa :

    @ Emma 50 dollar cent dat is dus 35 eurocent ijsjes (H) =P
    && HALLELUJAH COLDPLAY

    @ Roel, lijkt me geen moeilijke keuze meer als je dit zo leest :)

    @Ron&Erna, vind jullie reacties echt leuk altijd, Deirde's blouse is me al van pas gekomen (mango's plukken) dus nog maals bedankt daarvoor!

    @ Wendy, ga jij maar 35 eurocent ijsjes van de grond af likken xD

    @ Maria, we gaan hier cadeautjes kopen voor 5dollar en dan wss een spel ermee doen dus dat komt wel goed, alleen sla ik de warme drankjes ove rmet dit weer :)

    @ Laila DOEN! En mij dan meenemen =)


  • 02 December 2010 - 22:16

    Emma:

    Potverdrie, 35 eurocent?! Ik ga nooit meer iets bij MacDonalds halen. Afzetters.

  • 11 December 2010 - 15:51

    Oma:

    Hoi Lisa.
    Ik heb genoten van je foto~s en de dvd. Het straalt ervan af dat je geniet.
    Opa geniet ook in de spaanse zon, en ik ga maandag weer terug. tot op skype!! xxx van opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 15 Aug. 2010
Verslag gelezen: 537
Totaal aantal bezoekers 24409

Voorgaande reizen:

02 November 2013 - 28 Januari 2014

Internship in Manila

28 September 2010 - 09 Juni 2011

Australië!

Landen bezocht: