Brisbane, New state and almost Christmas! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Lisa - WaarBenJij.nu Brisbane, New state and almost Christmas! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Lisa - WaarBenJij.nu

Brisbane, New state and almost Christmas!

Door: lisainaustralia

Blijf op de hoogte en volg Lisa

18 December 2010 | Australië, Byron Bay

Hee iedereen!

Jullie verdienen wel weer een update aangezien ik de laatste tijd niet zo veel van me heb laten horen. Sorry daarvoor en ik zal zo snel mogelijk iedereen weer een mailtje terugsturen maar dit leek me even de beste optie om iedereen op de hoogte te houden! Nieuwe foto's @ Facebook trouwens =)

Ik was de vorige keer net aangekomen in Brisbane! Daar heb ik een ruim week gezeten (eerst paar dagen op de camping en daarna in een hostel) met heel veel regen dat het gewoon niet grappig meer was (jaja, jullie haddden sneeuw en wij hadden regen, maar nu is het weer heel warm =D) In Brisbane niet zo heel veel gedaan daardoor, een paar musea gezien, de lagoon gezien (alsof je midden in de stad aan het strand ligt) wat rondgelopen en winkels gezien maar meer niet echt .

En natuurlijk hebben we sinterklaas gevierd! Wat echt hilarisch was want we gingen met zo'n 20 mensen dobbelen (maar ipv dobbelstenen kaarten gebruikt want niemand had dobbelstenen xD) 18 Nederlanders, Mark en een Duits meisje die iemand weer kende en was in ieder geval erg grappig (geloof me, dobbelen met 20 man werkt echt niet!) De kroeg die bij het hostel hoorde had helemaal tafels voor ons apart gezet! Geweldig maar volgend jaar toch weer gewoon met pepernoten en chocolade letters thuis =)

Daarna ben ik 3 dagen met Simone&Jos naar national parks geweest in de buurt van Brisbane, best gaaf. Een van die dagen was andere Simone(begingroep) ook mee, superleuk. Skywalk gedaan in Tamborine Mountain, Glowworm caves gezien, supergaaf dat die beestjes licht gaven! (Fluorescentie in de natuur Lisanne, die kerel vertelde ons halve profielwerkstuk xD)

Daarna zijn we terug naar Brisbane gegaan om naar concert van U2 te gaan ^^ Was wel echt hele vage ervaring om in Australie naar concert te gaan. Niemand zit voor de ingang te wachten en als het opengaat is misschien 1/30 van alle gasten daar. Echt heel maf, niet ons probleem want daardoor hadden we echt de beste plekken :) Gave ervaring dat zeker!

Na U2 was het tijd om verder te gaan reizen, richting Sydney! Nu was het dus tijd om officieel afscheid te nemen van Manon&Lonneke. Best maf om na zo'n tijd afscheid van mensen te nemen. Ik ga verder naar Sydney met Mark, Bas, Jos en Simone (nog een Nederlands meisje) Waar ik over een week me oom en tante weer ga zien. Het is zo'n maf idee dat het bijna kerst is? Geloof me, mooi weer is zo vreemd dan :P

Na Brisbane zijn we naar Lammington National Park geweest, Surfers Paradise (het regende alleen de hele dag dus dat was niet handig xD), hebben we een hele dag gespendeerd om een van de gordels te maken in de auto en zijn we de grens overgestoken van Queensland naar New South Wales (10 uur tijdsverschil nu!). Het is zo maf om Sydney weer op de borden te zien staan. Na 1700 km de borden naar brisbane gevolgd te hebben is het vanaf byron bay nog maar 700 naar Sydney.

Voordat we naar Byron gingen zijn we eerst dagje naar Nimbin geweest. Nimbin is echt een straat lang (okee, misschien 2) waar ze nogstees in het Aquarius festival uit 1973 leven :P Alle hippies verzameld, om de 3 meter wordt er gevraagd of je wiet wilt kopen en alles is er flowerpower. Relax, it's Nimbin is een goede omschrijving. Heerlijk gerelaxd, gezwommen en verbaasd over het dorpje.

Na Nimbin zijn we naar Byron gereden waar het heerlijk is. Het weer is goed, we zitten in een hostel wat 100 meter van het strand ligt en alles is heerlijk laidback.

Morgen gaan we waarschijnlijk weer door om over een week in Sydney aan te komen! In ieder geval iedereen hele leuke Kerstdagen & alvast Gelukkig Nieuwjaar, ik duim voor een witte kerst voor jullie, mijn kerst zal wss uit BBQ, strand en cocktails bestaan =)

Spreek jullie snel!

xxx

  • 18 December 2010 - 02:08

    Simone Van Hövell:

    Nice Lisa!

    Meer heb ik eigenlijk niet te zeggen, maar wat maakt het ook uit: relaaaax, it's Australia!

    xxx

  • 18 December 2010 - 05:54

    Mam:

    Ja wit is het hier inderdaad nu alweer. We hebben weer een pak sneeuw.
    Jij gelukkig veel zon nu.
    Geniet van je laatste stuk oostkust en doe Will en Michelle de groeten , XXX

  • 18 December 2010 - 09:51

    Martijn:

    Heeeeeey Lisa,

    Heb eens al je avonturen bekeken, ben nu weer helemaal bij:P Ben wel jaloers hoor, jij daar een beetje wat van de wereld zien en ik hier een beetje op me werk zitten te niksen. Heb ik volgende week ook nog eens tentamens en maar één klein weekje kerstvakantie.

    Zo te horen heb je het erg naar je zin daar:D Geniet er nog maar lekker van.

    greetz voormalig teamgenoot Martijn

  • 18 December 2010 - 09:54

    Emma:

    Hahaaaa sucker, niet eens een witte kerst! :D

  • 18 December 2010 - 12:33

    Wendy:

    Hee Lisa,

    Leuk om weer wat van je te horen!
    ik begin je toch wel een beetje te missen, hier gebeurt van alles en nog wat maar dat stuur ik allemaal wel in een mail naar je. Jij ook fijne kerst & gelukkig nieuwjaar, maar dat gaat wel lukken, we bellen nog!

    xxx

  • 19 December 2010 - 16:39

    Corrie:

    Hoi Lisa,

    Wow , jij ziet veel zeg, en lekker hé zo relaxen rond de kerst. Nou je zal ons en de kerst zeker niet missen, wij jou wel hoor, lekker druk weer met al het gourmetten.

    Hele fijne feestdagen en een heel knallend 2011 in Australie.

    Veel reis plezier en xxxjes van alle Cookies

  • 19 December 2010 - 20:48

    Maria:

    Lisa,
    Gezellig om weer wat van jou te horen.Ik ben wel wat jaloers !!!
    Wij zitten opgescheept met een flink pak sneeuw,wat wel erg mooi is.Maar lekker zon en warm weer lijkt mij ook wel wat(niet zeuren over een beetje regen ja!!!!)Wij wensen jou gezellige feestdagen en tot horens.Maria en fam.

  • 22 December 2010 - 06:15

    Pap:

    waarschijnlijk word het niet in bikini op het strand gezien de weersvoorspelling.

    Alhoewel, who cares about the weather!

    :D

    De groeten uit een prachtig winterwonderland (NOT)

  • 22 December 2010 - 11:23

    Ron:

    een witte kerst zit er wel in. Begint wel een beetje pruttig te worden. Goeie dagen daar!
    By the way, wat moet ik onder Skywalken verstaan (of heb je iets wieterigs tot je genomen waardoor je in zweverige staat bent) en worden de auto's daar half opgeleverd?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 15 Aug. 2010
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 24396

Voorgaande reizen:

02 November 2013 - 28 Januari 2014

Internship in Manila

28 September 2010 - 09 Juni 2011

Australië!

Landen bezocht: