Good to be back & Merry Christmas - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa - WaarBenJij.nu Good to be back & Merry Christmas - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa - WaarBenJij.nu

Good to be back & Merry Christmas

Door: lisainaustralia

Blijf op de hoogte en volg Lisa

26 December 2010 | Australië, Sydney

Hee iedereen!

Zo vreemd is het om weer terug te zijn in de enige plek in heel Australie waar ik al eens ben geweest. Ja, we zijn weer terug in Sydney na 2 en een halve maand. En nu zit ik bij me oom en tante thuis even gebruik te maken van het internet om jullie nog even een laatste update te geven!

Vorige keer stonden we op het punt om Byron Bay te verlaten, wat echt een heerlijke plek was met strand op 100 meter, waar we brownies gebakken hebben, monopoly gespeeld hebben, gefietst sinds ons vertrek uit Nederland en vooral gebruik gemaakt van het heerlijke weer (hoewel iedere keer als ik en Simone op het strand lagenn, het begon te regenen)

Na Byron zijn we doorgereden naar Wooli, een heel klein plaatsje in Yuraygir National Park waar we een groep kangaroe's aantroffen, wat erg speciaal was voor Simone want dit waren de eerste wilde kangaroes voor haar. Het was best gaaf want ze waren bijna niet bang en zaten 3 meter van de bbq area gewoon naar je te koekeloeren. Hier hebben we nog een mooie wandeling over de kust gemaakt en tussen rotsen gewandeld.

De volgende dag nog een emu (mijn grote vrienden) tegengekomen op de weg uit het NP om richting Dorrigo te gaan, waar de Dangar Falls een prachtlocatie moeten zijn om te zwemmen. De weg naar de waterval toe (een afdaling) leek niet echt begaanbaar maargoed, we zouden gaan zwemmen. Dat het water ijs en ijskoud was, dat het 5 uur 's avonds was deed ons niet zo veel, we zouden zwemmen. Op een gegeven moment dan toch maar in een keer erin enje moest blijven zwemmen om nog enigszins warm te blijven maar het was erg gaaf om onder de waterval door te zwemmen en erachter op rotsen even te zitten. Die nacht was de koudste tot nu toe omdat we 700 meter hoogte zaten en zelfs een warme douche hielp niet echt om warm te worden.

Daarna hebben we Port Macquarie aangedaan, strand gelegen om de volgende dag naar de bekende wijnstreek Hunter Valley te gaan. Hier hebben we genoten van het bubbelbad op de camping (leuke verrassing in de ochtend) en daarna zijn we wijn gaan proeven, kaas wezen kijken en champagne wezen tasten. De volgende dag zijn we doorgereden naar Sydney waar we nu dan weer zijn. Een moment van herkenning. We probeerde over de Harbour Bridge te rijden maar door de slechte bewegwijzering (echt verschrikkelijk in Australie) eindigde we in de tunnel.

Daarna kerstavond gevierd met een lekker biefstukje, frietjes en de Titanic kijken (ja, die had ik nog nooit gezien xD) om de volgende dag opgehaald te worden door me oom om kerst op z'n Australisch te vieren.

Geloof me, dit was de vreemdste kerst ooit. 35 graden, kerstlunch, kerstcrackers (die je uit elkaar moet trekken) waar vreemde hoedjes inzitten, kerstcadeautjes onder de boom (inclusief een paar voor mij =D), australische toetjes als pavlova & triffle. Hele andere ervaring maar wel leuk!

Ik wil iedereen in ieder geval een hele leuke Kersttijd wensen, sneeuw als jullie daar nog niet genoeg van hebben, leuke kerstvakanties en natuurlijk een gelukkig nieuwjaar! Ik zal aan jullie denken als ik 10 uur lang in de toekomst leef!

xxxx

  • 26 December 2010 - 07:04

    Mam:

    Het zal toch wel het moeders instinct zijn. dat ik aanvoel dat je weer iets hebt geschreven.
    Leuk om je verhaal weer te lezen, geniet van oud en nieuw en vooral van je luxe overnachting met Sabrina in een hotel.
    Dikke knuf en veel xxxxxxxx

  • 26 December 2010 - 07:56

    Sandra Kramer:

    hoi lisa,
    ik geniet elke keer weer van je leuke verhaaltjes.piet en ik wensen je een heel goed 2011 en als je terug bent moet je maar een keer alles komen vertellen(als je zin hebt).groetjes van de overburen.

  • 26 December 2010 - 08:56

    Irma:

    hehe wat heb je weer een leuke dingen gedaan ^^

    fijne kerst!

    xx.

  • 26 December 2010 - 09:52

    Pleun:

    Leukleukleuk Lisa,
    de beste wensen voor 2011!
    X Pleun

  • 26 December 2010 - 10:20

    Lisa S:

    Hoi Lisa!

    Ik heb veel van je verhalen gevolgd op internet, het klinkt echt fantastisch! Australië is zeker een land dat ik nog wil bezoeken en jij stimuleert me alleen maar meer. Heel fijne Kerst en O&N en ik wens je nog heel veel plezier op je mooie reis.

    Kus, Lisa S :)

  • 26 December 2010 - 11:59

    Wendy:

    Heeeee lisa,
    wat leuk wéér,
    het grappige is dat ik pas 5 minuten uit bed ben, het is hier nu 1 uur 's middags haha!
    die foto's van kerst bij jou waren echt grappig om te zien! wij hadden hier het traditionele gehaktballetjes in tomatensaus en vlees met champignons op een broodje.
    & gister hadden we sperziebonen, aardappelkroketjes en varkenshaas met champignonnenroomsaus, en ik weet dat jij dat erg lekker vind.

    Ik heb nog steeds geen mail terug van je gehad, dus hoop die wel snel te krijgen!

    Dikke kerst & nieuwjaars kus van je zusje!

  • 26 December 2010 - 12:47

    Kim:

    Lisa! Super om je verhaal te lezen, ik ga nu beginnen met 2e kerstdag vieren. Had je me smsje nog gehad?
    Gelukkig nieuwjaar alvast!

    xxxx kim

    ps. ik heb een dyslexieverklaring :O

  • 26 December 2010 - 15:34

    Pap:

    Hoi Lisa,

    Heb je verhaal nu pas gelezen.
    Moest vandaag werken.
    Ik dank dat komende zomer flink tegen zal vallen voor jou, aangezien ik het hier nog niet zo snel 35 C zie worden.

    Btw, Triffle is een Engels toetje, met koek vanillepudding en slagroom.
    De koek is als het goed is in overjarige Schotse whiskey gedrenkt.
    :D
    Tenminste wel in merry old Schotland.

    Pavlova ken ik niet maar klinkt Oostblok-ish, zal dan wel de wodka in zitten ipv whiskey XD

  • 31 December 2010 - 08:15

    Ron En Erna:

    We zijn enkele dagen niet achter de pc geweest en leezen op de laatste dag van het jaar jou avonturen verder. Momenteel doet het weer hard haar best de sneeuwresten te laten verdwijnen. Het is koud en mistig. Blijf genieten daar, doen wij het hier van jou verhalen!
    goede jaarwisseling en nieuw begin gewenst. Ron en Erna

  • 31 December 2010 - 11:11

    Ron:

    vroeger gingen wij zowat elke week naar Artis waar ook enkele emu's rondlopen. Ze zijn gezegend met een zesde zintuig, want zodra ik naderde liepen ze al naar het hek om mij de stuipen op het lijf te jagen.
    Kaas met wijn is niet om na te kijken maar om gecombineerd te proeven!
    Wel weer een smulverhaal trouwens.
    Hoorde vanochtend op de radio dat er een gebied in het noordoosten van Australie onder water staat wat zo groot is al Duitsland en Frankrijk bij elkaar. Geeft wel weer hoe groot zo'n land is en wat voor bizarre weersomstandigheden er daar zijn.
    Gelukkig nieuwjaar! en blijf schrijven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 15 Aug. 2010
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 24396

Voorgaande reizen:

02 November 2013 - 28 Januari 2014

Internship in Manila

28 September 2010 - 09 Juni 2011

Australië!

Landen bezocht: