Sydney NYE, Port Stephens & Horseriding in Bingara - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa - WaarBenJij.nu Sydney NYE, Port Stephens & Horseriding in Bingara - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa - WaarBenJij.nu

Sydney NYE, Port Stephens & Horseriding in Bingara

Door: lisainaustralia

Blijf op de hoogte en volg Lisa

16 Januari 2011 | Australië, Sydney

Hee iedereen!

Bedankt voor de leuke reacties op me vorige blog, vind de reacties echt heel erg tof om te lezen! Laat ik een ding eerst even duidelijk maken, ik leef nog, ik heb me zwemskills nog niet hoeven te gebruiken en ook nog niet in een rubberen opblaasboot te hoeven varen. De floodings ( ik hoorde dat ze iedere dag op tv zijn bij jullie :O) zijn voornamelijk in Queensland, waar ik gelukkig al ben geweest. Toch is het echt shocking dat plekken waar ik weken geleden was nu onder water lopen.

Maar NYE! Lijkt alweer eeuwen geleden. maargoed, wij om 7 uur opstaan om op tijd een plekje te bemachtigen voor dit geweldige event. Aangekomen bleken er zoveel mensen al te zijn en iedereen zat netjes in rijen, zonder hekken! Wanneer de hekken opengingen ging iedereen netjes in de rij blijven staan, iets wat echt onmogelijk is in Nederland, iedereen zou naar de gate rennen en schijt aan de rij hebben. Maar niet in Oz. Om 10 uur was al zo heet maar dat mocht de pret niet bederven. Wij waren vlak bij de Botanic gardens waar 20000 mensen in konden en alleen de eerste 4000 kregen een bandje om op de beste plek te staan. En wij hoorden daarbij! Het beste uitzicht wat je kon hebben hadden wij! De tijd voornamelijk gedood met babbelen, oude bekende ontmoeten, kaarten, rondlopen en water drinken. Om 9 uur werden we trakteerd om kindervuurwerk, wat al groots was. Ondanks dat er geen aftellen was met 12 uur, begon het vuurwerk en iedereen zat echt van, is het nu 2011? Tot mensen Happy Newyear riepen en iedereen elkaar ging feliciteren. Echt heerlijke dag gehad maar ik ga nooit maar dan nooit meer 16 uur wachten voor vuurwerk. Kan het in ieder geval afticken van me to do list.

Dagen daarna heerlijk in Sydney geslenterd, met Sabrina plannen gemaakt om eerst een paar dagen naar Port Stephens te gaan, met ons doel wilde koala's te spotten. Daarna zouden we een 5 daagse Jackaroo/Jillaroo curus gaan volgen in Bingara om te leren paardrijden!

Port Stephens. De weg daarnaartoe was drama want we misten ongeveer iedere mogelijk bus wat erg vervelend is als er een bus per uur gaat. Aan de verkeerde kant van de wegstaan etc kwamen we uiteindelijk aan in ons heerlijke hostel om uurtje of 7. Soort wooden cottage, heel erg leuk (zie facebook voor foto's!). Daarna besloten wat we de paar dagen gingen doen. Eerste dag hebben we een dolfijnencruise gedaan! Dolfijnen gezien, in een boomnet gezeten en van de slide afgegleden. Twas perfect weer dus heerlijk op de boot gechild verder. Daarna een wandeling gemaakt van baai naar baai om uiteindelijk Tomaree Head te beklimmen (wandeling van 30 minuten maar behoorlijk stijl) Om onze bus te halen ongeveer naar beneden gerend en dankzij twee kinderwagens de bus gehaald =D Dag daarna wilde we gaan sandboarden maar het weer zat ons hier helemaal mee. Besloten dat we over de Fingal Spit wilde lopen, zandbank die alleen te lopen is met laagtij. Dus wij om 4 uur 's middags eroverheen om naar Fingal Island te gaan. Supermooie wandeling ondanks alle waarschuwingen, GO BACK ON TIME, YOU' RE SURE YOU HAVE ENOUGH TIME en blablabla. Was echt heerlijk.

Dag daarna toch wezen Sandboarden. Zo bizar om enorme zandduinen te zien, in busje naar de plek van de boards gegaan en het was zo zwaar om die berg op teklimmen. Voor iedere 2/3 keer dat Sabrina ging, ging ik 1 keer :P Eerst moet je zittend en eigenlijk mag je niet staan maar daar hadden we een beetje schijt aan (A). Sabrina had echt natuurtalent en ik vond het erg grappig om in het zand te vallen. Zand overal, echt overal. Na een uurjte waren we beide helemaal kapot en werden we teruggebracht. We waren de enige in het busje dus de man had zoiets laten we stukje over het strand rijden. Okee! Afgezet op het strand want we wilde nu echt eenduik nemen omdat het en heet was en overal was zand dus afspoelen was een goed plan.

Dat was onze laatste dagje in Port Stephens. De volgende dat hebben we de hele dag erover gedaan om in Bingara te komen. Eerst uur met de bus om een uur te wachten op 3 minuten met de trein. Komen we op het volgende station zeggen ze dat we niet naar Tamworth konden, Eh wat? Blijkt dat die treinlijn een soort Thales is waar je voor moet prebooken. Wij hadden echt wtf, we moeten echt naar Bingara vandaag. Heel veel rondgebeld, de 2 mannen wilde ons echt op die trein hebben hebben we 2 emergency seats gekregen. God dank =D 4,5 uur later de trein uit om nog 2 uur met de bus te gaan. Twas ons een dagje wel weer. Aangekomen al een paar mensen ontmoet die ook die course gaan doen en 's avonds gezellig drankje gedaan met 2 locals en 2 mensen uit onze groep.

Volgende dag worden we opgepikt voor de cursus, we waren met z'n 9en, ik en Sabrina, 3 meiden uit Tasmanie, 2 andere australiers en 2 zweedse meiden die elkaar niet kende van te voren. Gezellig =) Eerst informatie kregen, vervolgens zijn we voor ons eerste ritje gegaan, die paarden waren zo groot! Ik voelde me zo klein en koste me ook wel iets moeite om in het zadel te klimmen. Eerst doodsbang maar na de hele week is het geweldig om op een paard te zitten en hem te laten doen wat jij wilt, lopen, stoppen, draaien, rondjes, rennen, galop =D

Me eerste rit liep mijn paard aan die van John (eigenaar van de farm waar we heen zouden gaan) en dat was maar goed ook want ik stresde hem dat ik eraf zou vallen. Uiteindelijk is niemand van z'n paard gevallen in de hele week!

Daarna zijn we naar de farm gegaan, 22 km buiten Bingara (ik had vanaf Tamworth al geen bereik meer) Dinner gehad en iedereen op tijd naar bed omdat iedereen kapot was.

2e dag zijn we door rivieren gerend en wezen zwemmen met de paarden, dat is beter bekend als paarden afzadelen, op je paard klauteren (zonder hulp voor mij onmogelijk xD) het water in en dan iedereen van z'n paard proberen af te duwen, en als je eraf ligt anderen natspetteren en eraf duwen. Grootste lol gehad en 's middags geholpen met koeien sorteren etc. 's avonds met de traditie begonnen om films te kijken, heerlijk om met iedereen in z'n pyjama, deken erbij chickflicks te kijken. (we waren met 8 meiden en 1 jongen en die verdween iedere keer, nouja prima dan)

Dag 3 gingen we vee drijven! Woehoe! Eerst paarden gevoerd die in een van de paddocks stonden en wat andere kleine klusjes gedaan, geluncht en daarna de paarden zadelen en gaan! Vee drijven is zo gaaf om te doen, heuvels oprennen, koeien verzamelen etc, heerlijk.

Dag 4 gignen we eerst de schapen controleren maar de vacht was te nat om te scheren dus dat moest tot morgen wachten. 's Middags gingen we te paard naar een andere boer waar we foto's in de rivier gingen maken met de paarden om Bingara als toeristenplek te promoten. Die dag ook gekanoed en 2 kleine jongentjes vonden het erg luek om onze boot om te gooien xD

Laatste dag was erg gaaf, 's ochends schapen gedreven met de auto (Sabrina mocht rijden!) en geschoren maar mes bleek kapot dus dat ging niet door. 's Middags eerst koeien gedreven want een van de stieren moest naar het dorp, daarna gezwommen in de rivier met de paarden en gekanoed, erg lachen. Toen we terug kwamen, sprong de bull over een anderhalf meter hoog hek, wij zaten hem zo verbaasd aan te kijken. Niet iedereen was er al dus ik met twee andere ' beginners' die kant op en bijna hadden we hem terug gedreven met z'n 3'en, geeft wel echt een kick.

Die avond wezen eten in Bingara met z'n allen als afsluiting van een geweldig week. Twas echt een superervaring!

Nu ben ik weer terug in Sydney en ga ik maandag richting Melbourne! Ben heel erg benieuwd want ik hoor alleen maar goede verhalen daarover!

Tot snel!

  • 16 Januari 2011 - 05:56

    Pap:

    het is hier zondagochtend 7.00 uur, ik ga werken.
    Wat een fantastisch verhaal weer Lisa, weet je zeker dat je nog terugkomt ? :D

  • 16 Januari 2011 - 07:29

    Mam:

    Hoi Meis,
    Wat fantastische ervaringen weer, die vergeet je nooit! Hopelijk is de Great Ocean Road weer open als je daar bent, en ga je nog naar Australian Open?
    Enjoy your trip!!! XXX

  • 16 Januari 2011 - 08:45

    Pleun:

    Haa Lisa,
    wat leuk zeg allemaal.
    Dus nu kom je ook een keertje
    op mijn paard rijden? :d hihi
    X Pleun

  • 16 Januari 2011 - 11:12

    Wendy:

    ZOOOOOO VET ALLEMAAL!

  • 16 Januari 2011 - 15:07

    Maria En Gert-Jan:

    Hey cowgirl,Loopt die bull nu nog steeds los?Hoe gaat het met de billen?Wat heb jij weer veel meegemaakt, wij zijn wel een beetje(nou een beetje veel)jaloers.Groeten uit het saaie Huizen.

  • 16 Januari 2011 - 19:46

    Emma:

    Hahahaha ik zie die kleine Li al op zo'n paard klauteren! hahah!

  • 19 Januari 2011 - 18:30

    Jasper:

    sjonge, wat klinkt dat saai zeg. Hier in Huizen is veel meer te beleven:D Zoals mijn geweldige feest van afgelopen zaterdag;)
    Nee hoor, klinkt egt super vet allemaal, have fun iig
    En nou ga ik weer verder aan me presentatie voor school:(:S haha
    XX

  • 20 Januari 2011 - 14:23

    Ron En Erna:

    lieve Lisa,
    zo daar moesten we 'even' voor gaan zitten. Als er een verslag van jou avonturen op je blog staat, heb je ook heel veel te vertellen!!
    geweldig om te lezen hoe je geniet van je reis. Ga zo door! wij blijven genieten van jou verhalen. Groetjes van ons

  • 20 Januari 2011 - 17:12

    Kim:

    Hee lisa!

    het klinkt allemaal echt helemaal super! =)
    veel plezier!!

    xx

  • 29 Januari 2011 - 14:33

    Janny De Heij:

    Ha, die Lisa.
    Eindelijk even tijd om je belevenissen te lezen. Wat weer een schitterende verhalen, echt genieten lijkt mij zo.
    En nu naar Melbourne - ga je nog naar de Australian Open? Heel veel plezier en groetjes.

  • 01 Februari 2011 - 18:29

    Opa En Oma:

    Hoi Lisa.
    We hebben je fotoºs gezien op FB, we zien dat je ervan geniet, pas op de kilo's en lang haar staat je leuk.
    veel liefs van ons uit Spanje, opa knapt goed - xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 15 Aug. 2010
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 24416

Voorgaande reizen:

02 November 2013 - 28 Januari 2014

Internship in Manila

28 September 2010 - 09 Juni 2011

Australië!

Landen bezocht: