Cruisen, Tramping & Geweldig! - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Lisa - WaarBenJij.nu Cruisen, Tramping & Geweldig! - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Lisa - WaarBenJij.nu

Cruisen, Tramping & Geweldig!

Door: lisainaustralia

Blijf op de hoogte en volg Lisa

16 Mei 2011 | Nieuw Zeeland, Nelson

Hee!

Tijd voor een update, 2 weken later namelijk al helemaal aan de andere kant van het eiland dus de hoogste tijd! Voordat ik verder schrijf eerst even duidelijk maken dat Nieuw Zeeland echt een van de mooiste landen is (niet dat ik daar nou zo eerlijk over kan oordelen, heb er nog niet zoveel gezien maartoch) En waarschijnlijk klink als iedere brochure maar de bergen die je in iedere bocht op de weg weer ziet zijn gewoon stunning! Iedere foto die je neemt is een ansichtkaart zei iemand die ontmoette met het wandelen over de gletser, daar kun je wel over eens zijn. Hoop wat foto's op te loaden in Wellington (voor de goede orde, waar we morgen met de ferry vanuit Picton heen gaan) dus die moet ik jullie nog even laten afwachten.

Goed, wat hebben we zo'n beetje gedaan de afgelopen 2 weken? Veel, moest wel even wennen aan het echte reizen na bijna 2 maanden reizen maar het is weer helemaal goed :) In willekeurige volgorde:
- Cruise over de Milford Sound (een enorme fjord) Het was niet het mooiste weer maar de mist in de bergen had wel een mistiek sfeertje
- Chocola geproefd in de Cadbury Fabriek. Lekker op de vroege ochtend een tour door de fabriek met natuurlijk testers en een cupje vloeibare chocola, ook hadden ze een eigen variant van een chocolade waterval wat eigenlijk gewoon een enorme bak chocola is wat zo'n 10 meter naar beneden valt in een andere bak o.o
- Zeldzame geelogige pinguins en zeeleeuwen gespot op Sandfly Bay. Met verder bijna niemand anders op het strand, wij en een vrijwilliger van het DOC (de organisatie die over natuurparken enzo gaat) 6 pinguins gespot en een familie zeeleeuwen zitten bekijken die aan het spelen en stoeien waren!
- Door plekken gereden die ni de LOTR films voorkomen, zo bleek onze route (we konden kiezen uit 3 wegen) door de velden van Rohan te zijn (met al die paarden ja voor de minder nerds zoals wij).
- De hele dag over een gletser gelopen. Dit is tot nu toe toch echt wel mijn hoogtepunt. Het regende de hele nacht en het zag er naar uit dat de dag ook slecht zou zijn maar hoe hoger we op het ijs kwamen hoe meer het opklaarde en hoe geweldig onze dag werd. Halverwege onze route naar beneden kwamen we de andere helft tegen, nu nog steeds geen idee wat zij de hele dag gedaan hebben. 's Avonds met paar mensen van de tour de pub ingeweest dus zeer geslaagd dagje!
- Heerlijk in de natural spa pools in Hanmer Springs gezeten. Lekker tussen alle oudjes in zo'n 10 verschillende pools gezeten :)
- Walvissen en albatrossen gespot in Kaikoura! Na mijn teleurstelling door het seizoen te missen in Australie konden we hier dan ze echt zien! Was anders dan ik had verwacht, het waren sperm whales, deze drijven 5 minuten aan de oppervlakte voordat ze weer onderduiken dus het was helemaal gefocusd op 1 duik naar beneden. Toch wel gaaf, de albatrossen vlogen om het schip.
- Zee kayakken in Abel Tasman NP. Gisteren de hele dag gekayakt, wederom zag het weer er dramatisch uit en wilde ze de trip eigenlijk cancellen maar eenmaal op de boot om te kijken hoe het eruitzag klaarde het ook op. Zodra we in het water waren werd het een stuk kalmer en konden we ook naar het eiland peddelen om zeehondjes te zien, ook erg leuk! De nacht in het park in een van de DOC Hut geslapen en vanochtend teruggelopen (zo'n 5 uur)
Onze gebakken eieren waren een erg lekkere lunch =D

Verder dus nog nooit zoveel op een boot gezeten (Milford, Kaikoura, watertaxi naar Abel Tasman) en dan morgen de Ferry naar Wellington. Cruisen hier heel wat af. Verder wandelen we veel ( a la tramping zoals de Kiwi's het noemen) en geniet ik iedere dag nog steeds. Toch komt het thuisdatum nu wel erg dichtbij!

Tot snel!
xxx

  • 16 Mei 2011 - 05:44

    Wendy:

    Hee Lisa, wat super vet allemaal!
    Ik kan echt niet wachten tot je terug bent! Ik ben 9 en 10 juni vrij dus dan kunnen we flink chillen haha!
    Vanmiddag ga ik met mama naar de Ikea om een nieuw bed uit te zoeken! Ik kan niet wachten tot je terug bent meis, xx

  • 16 Mei 2011 - 06:02

    Ron En Erna :

    he Lisa,
    wat een toptijd maak jij daar door. fijn dat je ons mee laat genieten met/door al de verhalen. nog een paar weken, geniet ervan!
    groetjes uit een grijs ( sinds maanden) Huizen

  • 16 Mei 2011 - 06:02

    Mama:

    Blijft tof al je verhalen, maar ik zie ernaar uit dat je weer naar huis komt, ook al is het maar voor eventjes......
    Veel plezier op het noorder eiland en doe Gerda de groeten. xxx

  • 16 Mei 2011 - 08:08

    Sabrina:

    Lekker bezig lisa!! Enjoy:D

    xxx

  • 16 Mei 2011 - 08:39

    Kim:

    Oooh lisa, het klinkt zo vet allemaal! Wou dat ik er op dit moment even tussenuit kon, want over 3 uur zit ik in mn NEDERLANDS examen. AAAAAH. Het lijk tnet een maand geleden dat ik daar zat. Mag samenvatten op de pc, dus dat is heeel chil! Ik hou je op de hoogte & ik hoop je foto's snel te zien. (Mag ik even stoppen met leren) xxxx

  • 16 Mei 2011 - 08:54

    Mama:

    Aahhhh, zie dat het gaat vriezen !!!!!

  • 16 Mei 2011 - 11:03

    Emma :

    Enjoy je laatste 3 weekjes Li! Ik zie u binnenkort weeerrr, nice!!! :)

  • 16 Mei 2011 - 17:23

    Pap:

    Hoi, Lisa
    Sperm whales is de Engelse naam voor Potvissen imao.
    Vind het super dat je zit te genieten.
    Mocht ook wel na 7 weken keihard werken onder de brandende zon van Alice Springs :)
    Have fun en doe Gerda de groeten :D

  • 17 Mei 2011 - 17:34

    Emma :

    Omg je bent in Rohan geweest. JALOERS!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 15 Aug. 2010
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 24405

Voorgaande reizen:

02 November 2013 - 28 Januari 2014

Internship in Manila

28 September 2010 - 09 Juni 2011

Australië!

Landen bezocht: