Campfires, Alice and Mountains! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Lisa - WaarBenJij.nu Campfires, Alice and Mountains! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Lisa - WaarBenJij.nu

Campfires, Alice and Mountains!

Door: lisainaustralia

Blijf op de hoogte en volg Lisa

01 Mei 2011 | Nieuw Zeeland, Queenstown


Hoihoi!

Het duurt even maar hier is die dan! Lang op zich moeten wachten update =)
Ondertussen ben ik veilig aangekomen in New Zealand, na een reis van ongeveer 24 uur, maar daarover later wat. Werk. De laatste weken heb ik voornamelijk veel uren gewerkt (50 tot 55 uur per week met een dag vrij) Toch voelt het helemaal niet alsof je zoveel werkt. En als je dan niet werkt en je bent in de buurt help je toch een handje mee als het even te druk is, sommige dagen hadden we echt staff tekort. Even een check in hier, een biertje tappen daar. Anyway, me werk kwam uiteindelijk neer op allrounder werk, wat ik dan weer erg leuk vond. Receptie werk, bar, restaurant, benzine tanken, telefoon beantwoorden en ga zo nog maar even door. Na 4 weken lang alleen maar middag/avondshiften gedraaid te hebben heb ik de laatste 3 weken ook ochtendshifts gehad, erg vroeg maar leuk voor de afwisseling! Toch is 6 uur beginnen wel beetje vroeg (A)

De laatste weken waren ook het leukst, we gingen vaker camperen in swags en campfires maken, biertje erbij en wij waren gesetteld voor de rest van de avond/nacht. Verder nog wat dingen ontdekt hier in de buurt, zonsondergang gekeken @ Taylors Pass Lookout, een 360 graden view over Haase Bluff met champagne en een kaasplankje erbij. Een 2e keer naar Redbank Gorge geweest met Dean & Dee waar het water in 4 weken zo drastisch was gezakt dat we nu over de rivierbed konden lopen naar de gorge. Verder aan de zijkanten omhoog geklommen om grotten te bekijken en we waren op jacht naar mistletoe wat daarblijkbaar groeide. Ook Ormiston Gorge bekeken en gezwommen en een wandeling gemaakt met Ryan (de piloot die zich de halve dag verveelde). Als je je verveeld, google eens voor de grap (en er staan ook foto's op facebook!)

En Paasweekend was zo bizar druk. De week voor Pasen tot de dindsdag dat ik werkte, 82 uur in 8 dagen, echt ziek. Het was zo bizar druk. Op Goede Vrijdag hadden we 66 mensen in het restaurant, de zaterdag 58, zondag 50 en op maandag nog eens 45. Maandag was ook Anzac day, soort van Dodenherdenking in Australie. We hadden een herdenkingsdienst wat erg mooi was, ook al voelde ik me wel een beetje buitenstaander toen het australische volkslied werd ingezet.

En die woensdag was het tijd om te pakken en me kamer schoon te maken. Heel erg maf om na 7 weken een eigen kamer te hebben (en er een rotzooi van te maken) het helemaal schoon en leeg achter te laten. Afscheid nemen was behoorlijk pittig, heb me zo gehecht aan al die mensen, was een grote familie. Kreeg zelfs de baas aan het huilen wat me toch wel verbaasde. Gelukkig gingen Rachel, Dean en Alex nog mee naar Alice Springs zodat we nog een keer konden gaan stappen voordat ik vertrok. Echt een topavond gehad. Ik denk dat bij thuiskomst radslagen over het gras maken genoeg zegt. 's Ochtends met moeite me bed uit kunnen en richting het vliegveld. Daar mochten ze mee door de douane om met me te wachten tot ik kon boarden (raar vliegveld, Alice Springs). Echt superlief, afscheid nemen van hen was mss nog wel moeilijker dan de rest.

Maar er staat een nieuw avontuur te wachten. Na 3 uur vliegen naar Melbourne, daar 3 uur extra wachtendoor vertraging, een interview gedaan over me hele reis met een vrouwtje van Tourism Australia, Auckland vanuit de lucht gezien bij nacht en bij sunrise. Om dan om 9 uur 's ochtends eindelijk in Queenstown aan tekomen. Oh my gosh, overal bergen en sneeuw op de toppen, zo gaaf. Heb in eeuwen niet meer zo uit het vliegtuigraampje zitten staren. Eigenlijk realiseerde ik me dat ik nooit echt bergen heb gezien. En heir zijn ze gewoon overal. Mark kwam me ophalen van het vliegveld wat erg lief was.

De eerste dag voornamelijk geslapen omdat ik amper geslapen had, een middagdutje van 3 uur en dan om 10 uur me bed in gedoken om klokje rond te slapen. Gisteren was al een stuk beter. We zijn voor lunch met de Gondel omhoog gegaan en daar een buffet lunch gehad met supergaaf uitzicht over de stad (eigenlijk dorp met 20.000 inwoners, er wonen maar 4 miljoen mensen in NZ waarvan 1.3 in Auckland) En na de lunch een wandeling gemaakt en daarna wezen Luge'n. Het is een soort rodelen en het lijkt helemaal niet zo hard te gaan maar het was echt heel erg leuk! Geen extreem enge 'adventure' dingen voor mij in de adventure capital of the world. Vandaag gaan we schaatsen met het halve hostel en frisbeegolf spelen (wat dat ook mag zijn xD) Morgen pikken we de van op en gaat het echte reizen weer beginnen met Auckland als eindbestemming op 30 Mei. Wat er in de tussentijd gebeurd en wat we gaan zien, geen flauw benul. We see how we go ^^

Hoop jullie weer even bezig te kunnen houden!

Xxx vanuit een freezing New Zealand!

  • 01 Mei 2011 - 05:48

    Mam:

    Na je harde werken nu weer je verdiende vakantie. Geniet er maar van en say hi to Mark.
    xxx

  • 01 Mei 2011 - 09:12

    Laila:

    heb je al een kiwi gezien!!!? hahahaha

  • 01 Mei 2011 - 09:52

    Janny De Heij:

    Zo en nu het echte genieten na 7 weken best hard werken als ik het allemaal lees. Maar toch ook gelukkig wel tijd gehad om leuke dingen te doen.
    Wij zijn ook in Queenstown geweest in 2006. Je moet naar Karamau Suspension Bridge voor bungee jumpen (in ieder geval gaan kijken, want wij vonden het wel spectaculair) en voor raften naar de Shot-Over River. Schijnt top te zijn, maar toen wij er waren was er te weinig water en moesten we naar de Karamau River (was veel rustiger, maar ook leuk - tijdens de tocht kom je onder de Suspension Bridge door en ziet de mensen naar beneden springen).
    Veel plezier, ENJOY

  • 01 Mei 2011 - 13:27

    Wendy:

    Zo leuk om te lezen hoe erg je het naar je zin hebt!

    Groetjes aan Mark & over een maandje ben je eindelijk weer thuis, kan niet wachten!

    dikke kus x

  • 02 Mei 2011 - 05:55

    Ron En Erna :

    het gaat nog steeds super met jou!
    bij mij (ons) staat de Lord Of the Rings route op het lijstje, mocht je een elf spotten: neem hem mee! laat de orken maar zitten.
    veel plezier en tot snel in Nederland,
    kus uit Huizen

  • 02 Mei 2011 - 07:08

    Emma:

    Hee Li! Wat een superleuk verhaal weer!! Gaat wel flink afkicken worden als je weer thuis komt haha... Gelukkig kunnen we op Pinkpop weer even goed los?! Geniet van NZ! En tot op pinkpop! :D

  • 04 Mei 2011 - 09:56

    Opa En Oma:

    Wat een avonturen allemaal.
    Geniet van Nieuw zeeland en tot in juni . We hopen wel dat je dan genoeg gezien hebt en dat je gewoon thuis blijft. Met ons gaat alles goed. xxx uit Horst

  • 04 Mei 2011 - 09:56

    Oma En Oma:

    We vonden het erg leuk dat je onverwachts belde. doei

  • 06 Mei 2011 - 06:44

    Kim:

    leuk lisa!
    maak er wat moois van in nieuw zeeland =)
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 15 Aug. 2010
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 24408

Voorgaande reizen:

02 November 2013 - 28 Januari 2014

Internship in Manila

28 September 2010 - 09 Juni 2011

Australië!

Landen bezocht: