Living the Dream - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa - WaarBenJij.nu Living the Dream - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa - WaarBenJij.nu

Living the Dream

Door: lisainaustralia

Blijf op de hoogte en volg Lisa

28 Maart 2011 | Australië, Sydney

Hallo zonnig voorjaarskikkerland!

Vandaag is het officieel 6 maanden geleden dat ik van huis ben vertrokken dus dat vond ik wel een goede reden om jullie weer een beetje op de hoogte te houden.

Afgelopen donderdag kwam een van de tourguides die ik eerder had ontmoet naar me toe (ik stond fuel te tanken voor iemand) en zei ' Living the dream?' En dat klonk zo goed op dat moment van ja, eigenlijk wel. Dus ik vond dat wel een goeie titel voor deze blogupdate.

Ik ben hier nu 18 dagen en er is al heel wat gebeurd. Toen ik hier aankwam hebben we veel overstromingen gehad en mensen die hier vastzaten omdat de weg naar Alice Springs niet te doen was of de weg naar Kings Canyon geblokkeerd was. Minder leuk voor de mensen, des te meer fun voor ons. Wij gingen namelijk met grotendeel van de staff, de tourguide die ik eerder noemde en wat gasten helemaal langs de rivier rijden om vervolgens naar beneden te tuben! Hier had ik het de vorige keer over maar ik was bang dat ik niet kon gaan omdat iedereen zo'n beetje vrij was toen ik moest werken. Maar Shelaigh en Colin (het stel dat het hier de eigenaar is) nam 2 uurtjes van me shift over zodat ik mee kon gaan! Wow, tuben in de desert is gaaf! In onze banden leek het wel een klein beetje raften want sommige stukken gingen heel weild en je moest non stop uitkijken voor bomen. Al met al, een enorme gave beleving waar ik helaas geen foto's van heb :(

Die tourguide zat dus vast met z'n tour en werd opgepikt door een massive bus die als enige wel ons kon bereiken. Maar hij zou de volgende dag dus terugkomen om zijn eigen vehicle op te halen. Dat resulteerde dus in dat hij 2 andere guides meenam en wij na sluitingstijd nog heel wat cocktails en rumcokes hebben genuttigd met een man of 6 (guides + staff) en heerlijk met een gitaar rond het kampvuur hebben gezeten. Ja, dit is het leven.

De guides hadden een leuk plan bedacht om de volgende ochtend (kater of geen kater voor hen) naar Redbank Gorge te gaan. En ik had zoiets van he, ik hoef pas om 2 uur te beginnen, ik wil mee! Dus wij in de bus, 25 km verderop voor een van me gaafste Ozzie experiences tot nu toe. Redbank Gorge is een soort inham waar je normaal helemaal tot het einde kan komen door te klimmen en te zwemmen maar het water stond nu echt 3 x zo hoog. Wij met z'n 4en naar binnen, stuiten we al snel op een waterval van een meter. Yes, guys, this is it. Of toch niet? Juno, de grootste van het stel klom zelf omhoog om met zijn rug tegen de ene wand te leunen en zijn benen tegen de anderen. En zo klommen we allemaal omhoog en werd ik voornamelijk omhoog getrokken en geduwd omdat mijn benen te kort waren. Wij allemaal juichen dat we het gehaald hebben en hierna nog 4 watervallen overwonnen, we realiseerde ons echt dat we iets onmogelijks aan het doen waren. Tot we op een 3 meter hoge waterval stuitte en nu was het toch echt, guys, this is it. Al met al een enorm gave ervaring, iets wat je normaal niet zou doen (welke idioten gaan er nou watervallen beklimmen etc xD) Uiteindelijk 3/4 in de Gorge gekommen en dat was toch wel een hele overwinning. We waren met lucnh terug (oeps, de truck moest rond lunch in Alice zijn, 140 km verderop xD) Nog een heerlijke meatpie gegeten en daarna afscheid genomen van me nieuwe vrienden. Ze komen meestal eens in de week langs dus dat is altijd leuk ^^

Nou, ik heb het geweten. 4 dagen lang stijf geweest en pijn in me voet, rug en schouders gehad. Maar achteraf was het het allemaal waard. Ik zag Duffy, de tourguide van Living the Dream weer op de dag dat ik eindelijk niet meer stijf was. En hij heeft me goed uitgelachen daarom xD. Ook hier geen camera meegenomen maar hij was anders toch verzopen dus dat is weer het goede eraan :)

En 2 dagen geleden ben ik samen met Dean na werk nog een stukje wezen rijden waar we uiteindelijk echt ruim een uur sterren hebben lopen staren. Echt geweldig. We hebben in 6 dagen geen wolk gezien dus 's nachts is het heel mooi helder.

Verder is het werk prima, ik heb wel de hele tijd middag/avond shifts waardoor ik me 's ochtends echt de pleures verveel (iedereen lijkt wel 's ochtends te werken en is dus vrij als ik moet werken. Maargoed he, we mogen niet klagen.)

Voor zover de update uit Glen Helen, heb nog wat leuke feitjes verzameld van de afgelopen 6 maanden:

Vervoer
Aantal km's gevlogen:
9176+2538+7239+1957+1326
=22236 km
(Amsterdam-Bangkok|Bangkok-Taipei|Taipei-Sydney|Sydney-Cairns|Adelaide-Alice Springs)
Aantal km's per bus:
655 km
(Melbourne-Adelaide)
Aantal km's per auto
1703+924+2640
=5267 km (en dan heb ik alle extra km tussen Cairns & Sydney niet meegerekend)
(Cairns-Brisbane|Brisbane-Sydney|Sydney-Melbourne (including Great Ocean Road & return Canberra))

Totaal afgelegd:
28158 km
Wat 70% is van de omtrek van de aarde. En ik zou hier nog heel veel nutteloze feitjes kunnen droppen maar dat zal ik jullie besparen!

Verder zijn de cassowaries & platypus (Perry's! voor Wendy en Vogelbekdieren voor de rest) zo'n beetje de enige dieren die ik tot nu toe niet heb gezien en waarschijnlijk ook niet meer ga zien want je vindt ze eigenlijk alleen in Queensland.

Dus ik kan de volgende wel allemaal van het lijstje doorstrepen + waar ik ze voor het eerst in het wild gezien heb:
Kangaroo's (Blue Mountains)
Wallabies (Blue Mountains)
Koala's (Port Stephens)
Wombats (Wilson Promontary NP)
Dingoes (Glen Helen)
Dodelijke slangen (Glen Helen)
Freaky spinnen (Mangofarm in Townsville)
Emu's (Abherton Tablelands)
Crocs (Daintree River)
Dolfijnen (Tin Can Bay)
Possums (Iedere camping)
Pinguins (Melbourne, St. Kilda)

Verder is me engste ervaring met Ozzie Wildlife nog steeds met een Emu in het regenwoud.

Hoop dat jullie het nog een beetje boeiend vinden, ik vind het nog steeds erg leuk om reacties te lezen en doet me toch goed te weten dat jullie nog aan me denken. Over ruim 2 maanden zit het er al weer op dus ik ga nog even tot het uiterste genieten!

Hoop dat de lente een beetje aardig is voor jullie!
xxx

  • 28 Maart 2011 - 04:46

    Wendy:

    Hee Lisa,

    Kei gaaf man, ben blij dat je het naaar je zin hebt!

    Dikkkke kus, wendy

  • 28 Maart 2011 - 05:44

    Mama:

    Super ervaringen for life Lisa!!!!
    Nog even werken dan NZ, en Thailand and then back home.
    We can`t wait.
    XXX

  • 28 Maart 2011 - 06:39

    Lisanne:

    Ik voel me nu wel vereerd dat ik al het een en ander wist hiervan! :D
    Geniet er lekker van, maar ik kan niet wachten tot je weer thuiskomt ;) ( t is dan ook wel een beetje lonely met de boys.... :P)
    Xxxxxxxxxx

  • 28 Maart 2011 - 08:33

    Hoi Lisa:

    wederom dank, wat een verhalen...
    gave baan heb jij! behalve dan misschien dat jij liever de ochtend shifts zou werken. Maar ik snap dat dat slechts bijkomend 'ongemak' is. van jou thuisfront begrijp ik dat er al heel wat festivals geregeld zijn dus je kunt tzt zo door in je huidige versnelling.
    blijf genieten en die kms worden er straks vanzelf veel meer. groetjes uit Huizen

  • 28 Maart 2011 - 09:07

    Pap:

    Als je nog even zo doorgaat met die fantastische vertellingen hoef je niet meer naar huis te komen, maar komen wij naar jou toe :P

  • 28 Maart 2011 - 15:26

    Emma:

    heuujjj en na die 2 maandjes ga je nog even door met genieten want dan is het pinkpop-tijd! Toffe rekensom trouwens haha, weirdo xx

  • 28 Maart 2011 - 20:18

    Kim:

    Lisa!
    Super leuk verhaal weer. Geniet er nog van de laatste 2 maanden! xxxxx

  • 28 Maart 2011 - 21:21

    Maria:

    Hee Lisa,

    Wat een super ervaring allemaal.Ben je niet bang dat het na Pink Pop niet een beetje saai wordt in het kleine Nederland? Enne je verhalen vervelen echt niet hoor!!!!!!

    Groet,
    Maria

  • 27 April 2011 - 15:41

    Emma :

    tijd voor een nieuweeee!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 15 Aug. 2010
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 24412

Voorgaande reizen:

02 November 2013 - 28 Januari 2014

Internship in Manila

28 September 2010 - 09 Juni 2011

Australië!

Landen bezocht: