Adelaide, the Green Centre and Floods! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa - WaarBenJij.nu Adelaide, the Green Centre and Floods! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa - WaarBenJij.nu

Adelaide, the Green Centre and Floods!

Door: lisainaustralia

Blijf op de hoogte en volg Lisa

19 Maart 2011 | Australië, Sydney

Hoihoi! Het is alweer ruim een week geleden dat ik begonnen ben met werken dus het is wel weer tijd voor een update! Maar eerst wat over mijn 2 daagjes Adelaide :)

Adelaide, South Australia. Droogste staat op het droogste Continent. En ja dat heb ik geweten. Die 2 dagen die ik in Adelaide te spenderen had regende het non stop! Zelfs de avond dat ik aankwam met de bus, 12 uur geen spat regen gezien en als ik moet uitzoeken waar ik ben en waar me hostel zit, begint het te regenen. Great. Regenhoes om de backpack, lonely planet in de hand en gaan met die banaan. Na eerst een kwartier gedesorienteerd te zijn, zag ik ineens het licht en was me hostel zo gevonden. Het lag aan de drukste straat van de stad dus ik was bang voor geluidsoverlast maar wat een relaxt hostel! Kamer was wel klein maar superdik matras, prima airco en je hoorde geen auto langsrazen. Na de bustrip (voor details, verwijs ik u graag door naar het vorige verslag ) helemaal kapot. Spullen gedumpt, naar de supermarket geweest en snel wat curry noodles, aardappel, mushrooms en wortel ingeslagen (mijn favo maaltijd voor als ik me uppie eet!) en nog even tv gekeken en met een Fins meisje op me kamer gebabbeld maar al snel onder de wol gekropen.

De volgende dag, begon met regen. Jippie. Ik was dan wel weg uit het koudere Melbourne en het was dan ook 27 graden maar toch. In je korte broek en je hemdje wil je gewoon niet natregenen, ondanks dat het niet koud is. Eerst een half uurtje gratis internet in de bieb (ik hou van gratis internet in de biebs hier =D) De library was wel erg modern met een oud gedeelte maar heel anders vergeleken met Melbourne (waar ik zeker heel wat uurtjes gespendeerd heb) En in de toiletten een 6delig stappenplan om je handen te wassen. Juist. Daarna doorgegaan naar The South Australian Musuem. Erg interesant, exposities over oude Pacific culturen, Egypte, Aboriginal en skeletten van dolfijnen en een mega walvis, best grappig want je hebt geen flauw benul hoe die skeletten eruit zien eigenlijk. Daarna wat kleine winkelstraatjes verkend om de dag af tesluiten met het kleine Migration Musuem. Erg schattig, met een leuke feature als:

Je bent van Indonesie en je spreekt vloeiend engels (moet je op de knop drukken)

Nee, na een 50 woorden test in het Hongaars wordt je afgewezen.

En zo waren er heel veel voorbeelden. Leuk gedaan hoe erg het migratiebeleid was rond 1900. Ze gaven je gewoon een 50 woordentest in een taal die je niet kent en je faalt altijd. Er was nog nooit iemand geweest die het wel gehaald had. Lang leven gratis musea! Heb de dollar die ik ‘s ochtends had gevonden in me broekzak gedoneerd ;)
Avond was voornamelijk films kijken, ik ben thuis niet echt van het films kijken maar ik heb hier volgens mij al meer films gezien dan thuis in me hele leven :P

Volgende ochtend ontbijtje, 10 x Foo Fighters was op tv, ik helemaal blij. Met een Engelse gepraat over muziek etc. Weer regen, maar deze keer miezer dus ik kon mijn geplande wandeling langs de rivier/Botanic gardens wel doen. Zo’n 6 km gelopen langs de rivier, heel relaxt, sommige waren aan het waterfietsen etc. Toen ik bij de Gardens aankwam, bleken deze afgesloten te zijn voor het aankomende ‘Womadelaide’ Festival. Jaja, South Australia is the State of Festivals! Ben ook even langs het Adelaide Festival Centre geweest ^^ Verder nog de St. Peters Cathedral bezocht. Een bezoekje aan Adelaide, de City of Churches, zou natuurlijk niet geslaagd zijn zonder dat. Verder relaxd film gekeken en opgemaakt voor mijn vlucht naar Alice Springs!

Vlucht was prima, had een stoel bij het raam op de achterste rij, prima =D Niet een keer me paspoort laten zien, kon via een machine inchecken en nergens hoefde ze hem te laten zien. Weer een bewijs of the ‘security’ of Australia xD Weinig wolken dus veel van de outback van SA kunnen zien, veel rood, veel meren die witgekleurd waren en uitgesneden rivieren. Daarna gingen we door de wolken om rond Alice er weer uit te komen.

Wow, wat is het groen hier! De afgelopen 14 maanden is het zoveel aan het regenen en is het overall groen, dat ze bang zijn voor bosbranden als het weer droog wordt. En in deze 3 maanden is er al meer regen gevallen dan ‘normaal’ In het hele jaar o.o Maar voor zover dat.
Ik werd opgepikt door me bazin Shelaigh. Leuk mee gebabbeld, we moesten nog een paar brieven ophalen en dan gaan met die banaan. 140 km westelijk van Alice, midden in de West Macdonnel Ranges ga ik de komende weken aan de slag. Kennisgemaakt met iedereen, lekkere barramundi voor dinner en maar gaan slapen want ik was kapot.

De foto’s op facebook hinten wel naar mijn uitzicht iedere dag, het is niet complete groen! Ik doe nu alleen maar 2 tot eind shifts maar hopelijk gaat dat volgende week veranderen want ik verveel me de pleures nogal ‘s ochtends, gelukkig kan ik Rachel’s laptop de hele tijd lenen (zij is van 6 tot 2 iedere dag). In mijn shifts is het voornamelijk dingen bijvullen, mensen aan de bar helpen, mensen inchecken, telefoon aannemen. Serveren in het restaurant, tafels op en af ruimen en afsluiten. Genoeg afwisseling dus. En 2x in de week moet je nog badkamers poetsen, prima :)

Collega’s zijn erg leuk, Shelaigh en Collin zijn stel wat de baas hier is. Hun zoon Dean werkt hier ook. Rachel komt uit Brisbane en met haar trek ik het meeste op (ondanks onze shifts) Ashleigh, Ash ken ik pas 2 dagen want zij was weg voor een of andere cursus maar ook hier uit de buurt. Dan Ollie en James uit Engeland en Alice uit Hong Kong dus een leuke mix van mensen :)De chef is uit India maar hij gaat weg maandag :P

En de wegen overstromen hier nogal vaak (naja, nu omdat het steeds regent) Vandaag is het echt bizar, de crossing hier is 1.3 meter hoog en de 3 andere creeks die normaal voor overlast zorgen zijn nog hoger/sneller stromend. Daardoor zitten er nu zo’n 30 mensen vast hier en ga ik vanavond dus weer druk krigjen (gisteren was me eerste drukke dag, de rest van de week was er bijna niemand). Morgen waarschijnlijk met de band de rivier oplopen en dan lekker naar beneden ‘tuben’. Heb er zin in!
Hoop iedereen weer even op e hoogte te hebben gehouden, ik heb geen bereik met me telefoon maar wel internet waar ik veel op kijk dus mailtjes kan ik gewoon zien!
Nou, nog 6 weekjes doorgaan en dan is het op naar Nieuw-Zeeland!

xxx

  • 19 Maart 2011 - 09:26

    Emma :

    Hahaha superkomisch blijft het, "gepost om: over 3 uur" HAHAHA

  • 19 Maart 2011 - 09:34

    Emma :

    Fijn dat je leuk baantje hebt gevonden trouwens! :-) En veel plezier met tuben haha dat lijkt me zo tof.
    PS: IK HEB EEN KAARTJE VOOR PINKPOP

  • 19 Maart 2011 - 09:34

    Pap:

    10:17 Overzicht van uw bestelling
    Pinkpop 2011 (3 DAYTICKET) x 2
    Megaland
    Landgraaf
    11-06-2011 15:00

  • 19 Maart 2011 - 09:53

    Mama:

    Met jou avonddienst, houd het voor ons in s`nachts met je chatten en skypen, maar dat hebben we er voor over.
    Pap zat al vroeg klaar voor de pinkpopkaartjes en dus ook met succes!!!
    Dus voor Pinksteren is Lisa back in Holland!!!! Yeh we can`t wait!!!!!
    xxx

  • 20 Maart 2011 - 01:01

    Lisa :

    @Emma, zo stom, maar ik leef ook gewoon in de toekomst! =D
    Pinkpop YEAH =D

    Thanks Dad =D

  • 21 Maart 2011 - 07:04

    Erna (en Ron):

    hoi Lisa, was gisteren door Loes al wat bijgekletst, wan tja er werd weer ergens door de kids gebatst. Hier is het al 4 dagen zonnig weer met 's morgens een ijslaagje op de autoruiten. Dank voor je avonturen uit Adelaide en verder, enne werkze!!
    groetjes uit Huizen

  • 22 Maart 2011 - 10:24

    Kim:

    Klinkt leuk lisa! =)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 15 Aug. 2010
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 24407

Voorgaande reizen:

02 November 2013 - 28 Januari 2014

Internship in Manila

28 September 2010 - 09 Juni 2011

Australië!

Landen bezocht: