Busreis Melbourne-Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Lisa - WaarBenJij.nu Busreis Melbourne-Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Lisa - WaarBenJij.nu

Busreis Melbourne-Adelaide

Door: lisainaustralia

Blijf op de hoogte en volg Lisa

07 Maart 2011 | Australië, Adelaide

Hoi!

Jaja, ik dacht, laat ik er nog eens een update tegen aan gooien want ik had even tijdens mijn 12 uur durende busrit zitten bedenken dat het wel leuk was om jullie mee te delen wat me allemaal overkomen was in die 12 uur.

Trip ging van Melbourne-Bendigo-St Arnaud-Horsham-Bordertown-Murray Bridge-Adelaide

Ten eerste zou het maar 10,5 uur duren, wat ruim 11,5 werd en dus voor het gemak 12 uur. In de bus bedacht dat ik dit maar op een soort Wist je dat? manier wil posten vanwege alle rare/vreemde en andere dingen die ik onderweg zag of meemaakte.

Wisten jullie dat:
- Horsham coach terminal (het 'busstation') gewoon twee dakjes heeft en het kantoor in het politiebureau gevestigd is?
- Het steeds droger werd onderweg (grond werd al rood etc)
- Enorme vlaktes met 1 boom in het midden erop
- Beekjes enorm bruin water hadden en dat kleine poeltjes helder waren
- 3 Aziatische jongens t/m Murray Bridge ongeveer non stop hun klep niet konden houden, fijn
- 2 Oz dames het met mij eens waren over onze gestoorde chauffeur (daar doe ik wel even een apart stukje aan wijden)
- Op een gegeven moment overal sprinkhanen opvlogen en de hele voorkant van de bus vol met sprinkhanen zat (je kon niet echt normaal meer door het raam kijken)
- Je voor $4500 een echte antieke schoolbus kan kopen?
- Een van de Oz dames een klachtenbrief gaat sturen over de chauffeur
- Meisje aan de andere kant van het gangpad ongeveer 9 uur lang gele babysokjes heeft zitten breien (lucht was de hele tijd strakblauw?)
- Ze geen films hadden tot half 3 's middags en het scherm waar ik op kon kijken het niet deed o.o
- Hoewel het droog is er wel naaldbomen a la kerstbomen groeien
- Heb ik het bordje met 'Welcome in South Australia' gemist =( (wel de quarantine bak gezien waar je je fruit in moet gooien, ze zijn hier als de dood voor fruitvlieg dingen ofzo)
- Is dit mijn 5e staat alweer van Oz!
- Zijn ze nog steeds orgineel met plaatsnamen, Bordertown op de grens van Victoria en South Australia
- Ze nog steeds bordjes langs de weg zetten die je afschrikken en een schuldgevoel aanpraten (niet echt meer (A)) a la ' Preventing Bushfires starts with you' en dan een hele dikke wijsvinger die je aanwijst en Fatique kills, take a powernap!
- Een wel erg grappig was; Take a rest, be our guest

Zo dat vond ik even leuk om mee te delen. De chauffeur was een gestoorde gek eerste klas.
1. hij is gek
2. hij lult een half uur nadat er nieuwe passagiers instappen over hoe het toilet werkt
3. hij behandelt ons (de mensen die in melbourne opstapte) alsof we in de kleuterklas zaten want we moesten met z'n 10'en achterin zitten, mochten niet ieder 2 stoelen pakken want de bus zou vol zitten? Gelukkig kwam mijn buurman/buurvrouw niet opdagen dus had ik wel 2 stoelen voor mezelf
4. Hij extra geld vangt voor 'extra' baggage en het volgens mij gewoon in z'n eigen zak steekt.
5. Hij een gast bijna aanviel omdat ie met z'n gewone tas + laptoptas de bus in wilde maar een van de twee moest echt onderin

Lalalala, morgen en overmorgen ga ik lekker in Adelaide spenderen om donderdag ochtend naar Alice Springs te vliegen waar ik opgehaald wordt door me aankomende collega's (ik hoop dat ze met een naam bordje staan!)

Jullie horen het wel weer! Groetjes daar en hopelijk wat zon! (Hier is het alweer een stuk warmer dan in Melbourne, eerste wat ik deed na de bus uitkomen was me trui uittrekken =D)

xxx

  • 07 Maart 2011 - 10:43

    Lisanne:

    Joepiee de eerste reactie is van mij XD
    (gelukkig heb ik nog niet eerder een bericht gepost :P)

    Klinkt goed die busreis, op die pratende gasten na :P Vond je verhaal over de buschauffeur wel droog whaha ;)

    Heb je net ff een mail gestuurd, lees je vast vanzelf wel ;)
    Have fun daar!!!:D
    Xxxx

  • 07 Maart 2011 - 10:48

    Mama:

    He Lisa, Hebben we toch nog wist je datjes, die ontbreken tegenwoordig in ons clubblad.
    Wat een reis, zoveel meemaken in zo`n korte duur.
    Geniet van Adelaide en je vliegreis en je wordt vast verwelkomt met een bordje met je naam op.Je laatste vrije dagen en dan wacht het harde werken op je.
    Het resort en omgeving zien er mooi uit. Succes en dikke kus XXXX

  • 07 Maart 2011 - 12:01

    Erna (en Ron):

    he Lisa,

    daar is in ieder geval meer te beleven in de bus dan hier......entertainment enzo..ondertussen schijnt volop de zon in ons kikkerlandje. Geniet nog even van je vrije tijd en dan straks aan de arbeid. Loes vertelde op welke plek je terecht komt, klinkt prima!!
    groetjes

  • 07 Maart 2011 - 16:05

    Wendy:

    Hahhaha wat leuk!

    nou het is hier zeker warmer, het zonnetje schijnt vollop en het voelt aan als lente, maar nederland kennende word het waarschijnlijk straks weer prut.

    xx

  • 07 Maart 2011 - 16:55

    Pap:

    Zo, een avontuur op zich zo'n ( 12 uur !!! ) durende busrit.
    Hier was het vandaag ook lente.
    nog wel koud, maar strak blauw.

  • 07 Maart 2011 - 17:20

    Emma :

    HAHAHAHAHA. Held dat je bent! Enjoy je nieuwe baantje, en niet bang worden van de bordjes langs de weg nausie!

  • 07 Maart 2011 - 17:38

    Laila:

    Als ik nou even $4500 aan je overmaak, neem je dan op de terugweg zo´n bus voor me mee?
    als het geen grote moeite is natuurlijk..

    Xxxxx

  • 07 Maart 2011 - 17:40

    Laila:

    Doe er trouwens maar 2 want is wel als judith er ook een heeft

    :-P

  • 08 Maart 2011 - 17:47

    Janny:

    Wat weer een leuke en ook vreselijke ervaring(en), maar wel leuk om te lezen. Heel veel succes met je baan in Alice Springs en hoop snel weer iets van je te lezen.

  • 09 Maart 2011 - 20:35

    Emma:

    okee ik ging op Google Maps eens opzoeken waar jij nou allemaal bent want ik snapte het niet meer... En ik zag: WAGGA WAGGA. Hebben de Aussies serieus een stad wagga wagga genoemd............? Leuk land!

  • 15 Maart 2011 - 06:44

    Liane:

    hoi lisa lang geduurd maar nou toch gevonden, had gisteren al een mail gestuurd maar dat bleek een andere lisa te zijn hihi. ik had je graag een kaartje gestuurd maar dat ging helaas niet door vanwege een enkel breuk op eerste kerstdag. maar wat ik zeggen wilde, wat een reis heb je al gemaakt zeg, zo maak je nog heel wat mee in je leven. nou we wensen jou nog een heel fijne tijd, en ben benieuwd naar je verhalen als je terug bent.vele groetjes van marcel, liane en kevin. doeiiiiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 15 Aug. 2010
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 24410

Voorgaande reizen:

02 November 2013 - 28 Januari 2014

Internship in Manila

28 September 2010 - 09 Juni 2011

Australië!

Landen bezocht: