Finally, work! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lisa - WaarBenJij.nu Finally, work! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lisa - WaarBenJij.nu

Finally, work!

Door: lisainaustralia

Blijf op de hoogte en volg Lisa

04 Maart 2011 | Australië, Melbourne

Hoi iedereen!

Wow, is het echt alweer een maand geleden dat ik een update heb gepost. Pfff, wat heb ik de afgelopen maand gedaan. Om eerlijk te zien, niet erg veel. De afgelopen weken stonden vooral in het saaie teken van naar werk zoeken en reacties afwachten. Maar daar is het nu mee gedaan want ik ben aangenomen in een resort vlak bij Alice Springs! Waar ik komende donderdag kan beginnen! Dus het voelt zo goed om na al die tijd werk te vinden wat ik 1. leuk vind, 2. goed betaald, 3. een geweldige locatie heb. Dus het duurt even maar het is denk ik het wel waard!

In het kort wat ik de afgelopen tijd gedaan heb verder:
- Nog 3 keer pinguins wezen spotten in St. Kilda (ze blijven zo super schattig, heb 2 foto's op facebook gezet voor eht idee) + zonsondergangen (gaaf in St. Kilda)
- Veel naar de Queen Victoria Market geweest (rijen voor de pinautomaat!)
- Heel veel tijd in de library gezeten voor free internet!
- Een surprise BBQ georganiseerd voor de vriend van Karen die uit Nederland overgekomen was (werd erg goed ontvangen)
- Veel langs de rivier gezeten, gewandeld en gefotografeerd.
- Veel Monopoly gespeeld (het kaartspel wat in mijn geweldige kerstpakketje zat!)

Niet erg veel boeiends dus. Ondertussen ben ik verhuisd naar een hostel in St. Kilda en hebben we hier een enorme Cairns Reunie (echt minstens 10 man waarmee we daar in het hostel gezeten hebben zijn nu hier dus daar moet morgen op gedronken worden!) Verder zijn ook Manon&Lonneke (mijn reismaatjes van Cairns naar Brisbane) hier dus dat is helemaal leuk. Ik zou verder niet echt weten wat te vertellen, hoop jullie volgende week of over een paar weken wat leuks over werk te kunnen vertellen (volgens mij wel internet daar maar erg beperkt).

In ieder geval blijf ik alle reacties leuk vinden, vind ik het geweldig dat zoveel mensen me blog lezen en krijg ik het idee dat ik niet helemaal weg ben, heb de laatste weken met jobhunten wel moeilijk gehad af en toe, het eeuwige wachten en het ongezellige hostel waar ik in zat (nu niet meer!)
Ik weet nog niet precies wat ik de komende dagen ga doen, misschien even Adelaide bekijken en dan woensdag/donderdag naar Alice Springs vliegen waar ik wordt opgepickt door mijn aankomende collega's! Heb er echt zin in en ben wss de komende 7 weken dan ook onder de panne. Hoop dat jullie tenen er ondertussen niet meer afvriezen maar 1 ding, Melbourne is in de herfst en echt verschrikkelijk koud op het moment (voor ons!) 1 dag in de week is het uberheet en ligt iedereen op het strand en de rest is het lange broeken en truien aan. Alice Springs beloofd weer heet te worden dus ik ben benieuwd. Mss kan ik wel een leuke outbacktour fixen!

Ik hou jullie op de hoogte!

xxx uit Oz!

@Janny, kaartjes waren erg prijzig toen wij aankomen (kwart finales en hoger) dus dat maar niet gedaan, het was wel erg gaaf om met zo'n 2000 man de mannenfinale te kijken op het plein van Melbourne

@ Erik, daarom heb ik ook gepland om in Juni terug te komen want dan mag ik er toch wel van uit gaan dat het wat beter weer bij jullie is!

@Emma, nou blij? =P

  • 04 Maart 2011 - 06:21

    Pap:

    Gefeliciteerd met je nieuwe baantje, Lisa.
    Zit je meteen in de buurt van Ayers Rock (Uluru) :D waar je toch al heen wilde.

    Fantastisch nieuws en ik hoop dat je leuke collega's zult hebben.

    XXX,

    Papa

  • 04 Maart 2011 - 06:25

    Wendy:

    Jeeeej gefeliciteerd met je baan & veel plezier nog even met je maatjes! X

  • 04 Maart 2011 - 06:27

    Nog Een Keer Pap:

    Djezus, die steen is nog steeds 460 km ten westen van Alice Springs O_o
    dat ga je niet ff fietsen :P

  • 04 Maart 2011 - 06:56

    Mama:

    Net gebeld met je. Eindelijk is je wachten beloond, nu op naar het warme weer en aan die arbeit !!!

  • 04 Maart 2011 - 07:51

    Erna (en Ron):

    he Lisa, heerlijk al die verhalen. Ik neem een bakkie koffie en waan mij ook even in die verre contreien.
    fijn dat je weer naar het mooie weer gaat. hier heb ik vanochtend een uur staan krabben om de auto ijsvrij te krijgen.
    blijf genieten en werk ze! kus uit Huizen

  • 04 Maart 2011 - 16:02

    Laila:

    Leeeuukkk!
    Ik lees hem altijd even snel, meestal komt je blog binnen voordat ik naar school moet, maar ik reageer niet altijd(A) maar lees het wel altijd!
    Monopolyyyy!!(heb je nog even aan me gedacht?:P )
    Kan niet wachten tot je weer terug bent..

    XXXXX
    -deHaas-

  • 04 Maart 2011 - 17:31

    Emma:

    Ja!

  • 06 Maart 2011 - 11:53

    Corrie:

    Hoi Lisa,

    Fijn dat je werk hebt gevonden , net zoiets als bij ons dus, 1e leuk 2e goed betaald en 3e mooie lokatie hihihi..
    Veel plezier nog en werkze.

    x van de Cookies

  • 06 Maart 2011 - 20:20

    Roel:

    Lisa,
    Goed te horen dat je aan het werk kunt. Dan kun je een beetje sparen om straks misschien wel naar NZ te kunnen gaan. Ik heb alvast wat lekkere fotos van NZ op mijn faceboek gezet :)

  • 06 Maart 2011 - 20:25

    Emma :

    Pfff... ik dacht dat je al bijna terugkwam maar je hebt nog 95 dagen! Da's meer dan mijn hele reis haha xD

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 15 Aug. 2010
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 24395

Voorgaande reizen:

02 November 2013 - 28 Januari 2014

Internship in Manila

28 September 2010 - 09 Juni 2011

Australië!

Landen bezocht: